Hersenspinsel: How to handle dark times..

Dat het leven niet altijd even soepel verloopt als voorspeld ondervind ik momenteel op alle vlakken. Eigenlijk zou mijn leven best een soapverhaal kunnen zijn. En dan zou ik dat vreselijke meisje zijn dat niets anders doet dan bleiten inclusief de uitgelopen mascara. Oké niet waar, ik ben wel zo slim om te snotteren met waterproof mascara.

Waarom mijn waterlanders bij het minste losbreken? Ik weet het niet… School viel een beetje tegen en ik heb maar het gevoel dat ik met mijn leven ter plaatse blijf trappelen terwijl mijn leeftijdsgenoten verder evolueren en hun leven opstarten. Kort gezegd is dit heel frusterend! En dan zijn er nog een paar persoonlijke dingen waar ik maar blijf sukkelen. Ik kan dit artikel vol schrijven met frustaties die momenteel door mijn hoofd spoken maar daar hebben jullie ook niets aan. Dus genoeg geklaagd. 

Terwijl ik dit schrijf besef ik dat je tijdens moeilijke momenten twee keuzes hebt. Ofwel kies je de makkelijke manier en loop je weg van alles wat je boos, verdrietig of kwaad maakt. De andere iets moeilijkere keuze is om je frustaties de ogen in te kijken. Schouders recht, borst vooruit en enkel nog vooruit kijken.

Gelukkig staat opgeven niet in mijn woordenboek. Hoe donker mijn leven momenteel ook is, hoe enthousiaster ik ben om de lichtpuntjes in de verte te zoeken. Ik probeer te genieten van de kleine dingen in het leven. Straks ga ik met mijn metekindje mee naar de eendjes kijken. De glimlach die op zijn gezichtje staat wanneer hij een stukje brood mag gooien geeft me energie voor de rest van de week. En gisteren kocht ik een nieuwe laptop voor school. Een soort van nieuwe start want hoe hard ik er stiekem tegen op zie, maandag begint het nieuwe schooljaar. En die start ga ik aan zoals ik net zei, met mijn borst vooruit en schouders recht

Het is gewoon veel leuker om het leven door een roze bril te zien, de kleine dingetjes die je gelukkig maken te koesteren. Een kusje van het vriendje of een avondwandeling aan de zee waarbij je kunt genieten van een prachtige zonsondergang of gewoon een nieuw liedje ontdekken waar je spontaan vrolijk van wordt. 

Misschien is dit ook het perfecte moment om me te focussen op mijn dromen. Geen onbereikbare dromen maar gewoon een paar kleine dingen die ik al mijn hele leven wil. Leren rijden met de auto, een weekendje weg met het vriendje, … Allemaal dingen die ik het komende jaar wil bereiken.

En nu is het aan jullie, laat me weten hoe jullie de donkere periodes in jullie leven aanpakken? Zitten jullie met jullie warme pyjama en met een doos zakdoeken onder een warm dekentje te hopen dat die slechte periode zomaar verdwijnt of pak je je problemen met een glimlach aan?

Bron foto’s: weheartit

10 gedachtes over “Hersenspinsel: How to handle dark times..

  1. Wat een goed artikel! Ik probeer slechte periodes altijd met een glimlach tegen te gaan, al kan ik soms ook mokkend op de bank zitten en hopen dat het maar verdwijnt.

  2. Mooi geschreven meid. Ik zit op dit moment ook even in een ‘dark time’ en dan mag je best af en toe een traantje laten rollen. Ik geniet nu zeker van alle kleine dingen en probeer van de meeste dingen een grapje te maken. Zo had ik laatst heel erg veel pijn, en toen kreeg ik samen met mijn moeder de slappe lach haha.

  3. Bij donkere momenten kruip ik dikwijls in mijn lief zijn armen of ga ik bij mijn vriendinnen om te zagen en neuten over mijn leven. Maar ik weet dat er na regen altijd zonneschijn is 🙂

  4. Wauw, mooi geschreven zeg! Echt iets waar je over gaat nadenken. 🙂 Zodra ik een offday heb, kijk ik het liefst football, leef ik mij in op de Amerikaanse leefstijl en ga op in de NFL. Zodra ik mijn footballwereld binnenstap, komt de rust mij tegemoet, tenzij het spannend is. xd

Geef een reactie

