Vervolgverhaal – deel 2

Als jullie mijn blogje al wat langer volgen, dan weten jullie wel dat ik goed ben in het introduceren van een nieuw soort artikel om er daarna niets meer over online te zeggen. Oeps.. Zo ook een kleine maand geleden toen ik jullie kennis liet maken met het eerste deel van een vervolgverhaal. Hoewel ik echt achter dit soort artikel stond bleef ik het maar uitstellen om een vervolg te schrijven. Een paar weken later dan gepland is het er toch van gekomen en dus kunnen jullie vandaag deel twee lezen. Veel leesplezier en vergeet zeker niet deel 1 te lezen zodat je terug in het verhaal zit.

Terwijl de deur verder wordt open geduwd voel ik mijn hart kloppen. Vroeger lachte ik altijd toen men mij zei, als je echt bang bent lijkt het wel alsof je hart uit je borstkast klopt. Nu vrees ik dat dit lacherige zinnetje waarheid zal worden. Ik probeer mijn aandacht op iets anders te richten maar het enige wat ik zie is de deur die in slow motion open gaat. Ik verwacht me aan een persoon zoals je ziet in enge films. Een man of een vrouw die me uit mijn vertrouwde omgeving weg heeft gehaald, weg van mijn kleine zusje. Ik mag er niet aan denken hoe zij er aan toe zal zijn wanneer ze ziet dat ik weg ben, in paniek dat is zeker. Helemaal alleen in ons huis, geen weet van hoe het er in de grote boze wereld aan toe gaat.

Mijn gedachten worden verstoord als het gevoel dat de wereld in slow motion draait stopt en de deur met een vlotte zwaai open waait. Onbewust houd ik het stinkende deken voor mijn gezicht. Ik weet dat het deken me geen enkele vorm van bescherming biedt maar ergens voelt het veilig. Enkel mijn ogen zijn zichtbaar en die weten niet goed wat ze zien. Voor me staat niet de persoon die ik in gedachten had. Ik zie een jong meisje die zo uit een oud sprookje lijkt weggelopen te zijn. Haar prachtige golvende goudkleurig haar valt tot halfweg haar rug en ik heb een vaag vermoeden dat haar blauwe ogen die in de mijne kijken veel jongensharten op hol laten slaan. Verder draagt ze een muntgroene jurk die net tot boven haar enkels komt. De lange mouwen van de jurk verbergen de handen van het meisje en hoewel mijn aandacht bij haar blote voeten ligt hoor ik woorden uit haar mond komen, zacht en fragiel hoor ik hoor vragen ‘Hallo, ik ben Lize, wat is jou naam?’. Met een verwarde stem hoor ik mezelf antwoorden ‘Ik ben Maddie.’ Ergens in mijn hoofd moet ik besloten hebben dat dit jonge meisje wel te vertrouwen is.

Dit was deel 2 van mijn vervolgverhaal, laat me weten of jullie willen weten hoe dit verhaal verder gaat..

Deel 1

 

 

9 gedachtes over “Vervolgverhaal – deel 2

  1. Pingback: Vervolgverhaal deel 3 | jlovesbeauty

  2. Pingback: Vervolgverhaal deel 4 | jlovesbeauty

  3. Pingback: Vervolgverhaal deel 5 | jlovesbeauty

Geef een reactie

