Vervolgverhaal deel 3

Zondag is voor mij een dag van rusten, lekker lang uitslapen, warme douche en dan genieten van wat de dag me brengt. Nu het herfst is en het buiten kouder wordt kan ik genieten van een goed boek. Maar soms kriebelt het ook om zelf te schrijven, vorige weken konden jullie al deel 1 en deel 2 van het vervolgverhaal lezen en vandaag staat deel 3 op het programma. Neem er dus een dampende beker chocomelk bij, nestel je zacht in je stoel en geniet van dit kleine verhaaltje. Volgende week komt deel 4.

Voorzichtig laat ik het deken van onder mijn ogen zakken en onbewust staar ik haar in de ogen. Ik wil elk detail in me opnemen zodat ik misschien de vragen die in mijn hoofd ronddwarrelen kan oplossen. Maar hoe hard ik ook probeer ik herinner me niets. Het enige wat ik in mijn hoofd hoor is mijn eigen stem die me zegt ‘Vraag haar waarom je hier bent.’ maar mijn mond blijft gesloten. Lize staat me op haar beurt ook nog steeds aan te staren en ik zie dat ze met net zoveel vragen zit als ik. Opeens hoor ik gekraak en voordat ik mijn ogen op de deur achter Lize kan richten zwaait die voor de tweede keer open. Het eerste wat ik zie is een mannenvoet gevolgd door een bruine broek vol plekken en gaten. Ergens in mijn hersenen weet ik dat ik die broek nog ergens gezien heb. Ik sluit mijn ogen en ik probeer me te herinneren van waar ik die broek ken. Ik denk zo hard dat mijn hoofd protesteert en zich opvult met pijnlijke steken die zich via mijn voorhoofd uiten.

‘Herinner je je nog iets van gisteren?’ Zijn stem klinkt ruw maar toch vriendelijk. Ik dwing mezelf om een hap lucht te nemen en terwijl ik mijn ogen open hef ik mijn hoofd omhoog. Onbewust begint mijn hart sneller te kloppen. Voor me staat de knapste jongen die ik ooit gezien heb. Hij moet een jaar of 18 zijn en zijn blauwe ogen maken duidelijk dat hij de broer is van Lize. Wanneer ik zijn blik vang besef ik dat zijn ogen me vragend aankijken en dan besef ik dat hij een antwoord verwacht. Ik weet dat er al duizenden woorden door mijn mond zijn gepasseerd maar toch lijkt het alsof mijn lippen aan elkaar zijn geplakt. Ik kan dan ook niets anders dan mijn hoofd heen en weer te schudden. Hopend dat hij mijn antwoord snapt, want buiten zijn bruine broek vol gaten weet ik niets meer van wat er de voorbije nacht is gebeurd.

Hopelijk hebben jullie even kunnen genieten van dit kleine stukje tekst. Geniet nog van de kleine dingetjes die deze zondag brengen.

 

7 gedachtes over “Vervolgverhaal deel 3

  1. Pingback: Vervolgverhaal deel 4 | jlovesbeauty

  2. Pingback: Vervolgverhaal deel 5 | jlovesbeauty

Geef een reactie

