Look: Make-up upside down

Met het ouder worden (ah het lijkt nu alsof ik al heel erg oud ben) merk ik dat ik me meer aan de regels hou. Ik voel de nood niet meer om kattenkwaad uit te halen of stiekem dingen te doen die eigenlijk niet mogen. In het dagelijkse leven dan althans. Want op gebied van mode en make-up gooi ik al mijn remmen los.

Uitdaging van dienst was een draagbare make-uplook te creëren waarin ik alle make-upjes gebruikte op een andere plaats dan normaal bedoeld. Je weet wel, lipstick als blush, blush als oogschaduw. Vandaag toon ik jullie wat ik ervan gemaakt heb.

Op mijn ogen heb ik 3 soorten roze blush gebruikt. De poeder waarmee ik normaal mijn foundation afpoeder deed dienst als highlighter en blender. Hoewel ik roze nog steeds mijn kleur niet vindt vond ik de blush bijzonder goed werken als oogschaduw. Dit is iets waar ik nog verder mee ga experimenteren.

Verder heb ik een mascara gebruikt als eyeliner onder mijn oog. Huh hoe doe je dat dan? Het is niet nodig om met je mascaraborstel een brede lijn onder je oog te trekken, neem gewoon je eyelinerkwast en neem wat product van die grote mascaraklodder op het uiteinde van het borsteltje (klinkt raar, maar je zult snel zien wat ik bedoel). Perfect voor eyeliner maar ik weet het niet, deze manier om mascara te gebruiken is niet mijn ding, geef mij maar een gewoon zwart oogpotloodje.

Mijn favoriete highlighter is een oogschaduw uit het Naked Palette van Urban Decay. Al van toen ik het palette voor het eerst in mijn handen had wist ik dat dit de perfecte kleur was voor mijn huidje die subtiele glans te geven.

Verder gebruikte ik een lichtroze lipstick als blush. Een streep lipstick op je kaak en uitwrijven maar. Het werkt makkelijker dan het lijkt en het komt subtiel over, hoewel ik vreesde dat ik er als een rare gevlekte clown zou uitzien.

Et voila, nog een laagje lipstick op mijn lippen (dezelfde als die dat ik als blush gebruikte) en mijn make-up zit erop. Een dagelijkse look met producten die ik niet zo dagelijks heb gebruikt. Een tip voor wanneer je even krap bij kas zit en wat anders wilt proberen van make-up, of voor wanneer je een tripje moet maken en je niet heel je make-upcollectie kunt meesleuren.

Gebruikte producten
Essence tinted moisturizer
Catrice skin finish compact powder
Catrice The New York collection palette

Essence Cherry Blossom Girl Blush
Urban Decay ‘Sin’
Essence – Get big lashes mascara, volume curl
Catrice Ultimate Shine Lipstick ‘200 Get the nudes paper’

Q: Gebruiken jullie make-up altijd zoals het hoort, of experimenteren jullie??

6 gedachtes over “Look: Make-up upside down

  1. Haha, heel origineel om te doen hoor! Je zou niet zeggen dat het blushes waren op je ogen, maar ook niet een mascara als eyeliner. Ik ken wel meer mensen die dat doen, omdat ze allergisch zijn voor eyeliners.🙂 Creatief!

Geef een reactie

