Let’s talk about books: Jill Mansell – De smaak te pakken

Naar mijn mening is het alweer veel te lang geleden dat ik nog eens een ‘Let’s talk about books’ artikel geschreven heb. De laatste tijd kom ik er niet meer aan toe om me rustig met een boek te ontspannen, jammer want voor mij is lezen de perfecte ontspanning. Vorige week vond ik toch snel de tijd om naar de bibliotheek te gaan en daar nam ik het boek ‘De smaak te pakken’ van Jill Mansell mee. Ondertussen is het boek door mij verslonden en dus vertel ik je vandaag of ‘De smaak te pakken’ een aanrader is of dat je hem toch beter in de schappen van de bibliotheek/boekenwinkel laat staan.

Jill Mansell is een Britse chick-lit schrijfster die zo vlot schrijft dat je niet anders kunt dan haar boeken in 1 ruk te verslinden. Haar stijl is een beetje vergelijkbaar met Sophie Kinsella en is het best te omschrijven als ‘romantisch met een grote dosis humor’. Ideaal voor vrouwen/mannen die even iets luchtig willen lezen zonder veel erbij te hoeven nadenken en hun lachspieren even goed willen later werken.

‘De smaak te pakken’ ligt ook in die lijn. Het is een verhaal waar de zoektocht naar romantiek de hoofdrol speelt. Even wat meer info:

”Na maanden van verdriet om haar overleden man, Jamie, is Ellie weer toe aan een nieuwe start. Ze verruilt haar uitgewoonde flat voor een mooi appartement en vindt een geweldige baan. Aan een nieuwe man heeft ze nog geen behoefte. Vooral niet omdat Jamie haar stiekem opzoekt – daar dagdroomt ze over, want zo mist ze hem gewoon wat minder.Haar nieuwe baas Zack McLaren is rijk, ziet er fantastisch uit en is nog succesvol ook. Maar Ellie kijkt wel uit, ze weet zeker dat Zack alleen een betrouwbare assistente wil, meer niet. Wanneer Todd, Jamie’s beste vriend van vroeger, onverwachts opduikt, voelt Ellie voor het eerst weer eens wat vlinders. Ze heeft de smaak weer te pakken. Nu nog de juiste man…”

‘De smaak te pakken’ begint met een triestig thema, de man van Ellie sterft onverwacht en dus moet ze haar leven terug op de rails krijgen. Toch slaat de sfeer in het boek snel over en leer je de hoofdpersonages beter kennen en begint de romantiek het verhaal binnen te sijpelen. Want hoewel Ellie niet op zoek is naar een nieuwe liefde komt de beste vriend van haar overleden man terug in haar leven en wanneer ze nieuw werk zoekt, blijkt haar ontzettend knappe baas ook een boontje voor haar te hebben.

Het verhaal heeft me een paar keer stil gemaakt want het overlijden van Ellie’s man doet je wel even nadenken over hoe je je zou voelen wanneer de belangrijkste persoon in je leven overlijdt. Maar gelukkig heb ik ook een paar keer goed kunnen lachen.

‘De smaak te pakken’ heeft je meteen in je greep en is een echte ‘Jill Mansell’. Toch denk ik dat vooral de echte chick-lit liefhebbers van dit boek zullen genieten.

Te koop op oa. bol voor €17,95. ‘De smaak te pakken’ telt 365 pagina’s. 

2 gedachtes over “Let’s talk about books: Jill Mansell – De smaak te pakken

Geef een reactie

