Easy nailart with Konad

De laatste tijd ben ik niet meer into nagellak. Ik probeer mijn nagels er op een naturelle verzorgde manier te laten uitzien maar met de felle kleurtjes heb ik het wel even gehad. Waar ik me wel nog mee bezig kan houden is met het maken van nailart. Geen moeilijk gedoe maar wel een paar makkelijke truucjes die mijn nagels er als echte kunstwerkjes laten uitzien. Een manier om makkelijk figuurtjes en patronen op je nagels te toveren is Konad. Vandaag test ik het samen met jullie uit.

Konad is een merk die palettes verkoopt waarop figuurtjes en patronen gegraveert zijn. Met stempelnagelak, een schrapertje en een stempel kun je die figuurtjes op je nagels plaatsen. Klinkt makkelijk maar toch vergt het een beetje oefening. Ik teste zelf het palette m2, waarop een paar motiefjes van bloemen staan. Mijn favoriet zijn de madeliefjes en het hondje.

Het idee is heel simpel, voorzie je nagels van een kleurtje nagellak naar keuze. Haal er dan je Konad spulletjes bij en kies welk figuurtje je op je nagels wil. Dat figuurtje vul je op met stempelnagellak (voor het beste effect) en met een schraper haal je het teveel van nagellak weg. Daarna neem je het figuurtje over op de stempel en ben je klaar om te beginnen stempelen. Mijn tip is om op voorhand even te kijken waar je je figuur juist wil plaatsen want een half figuurtje op mijn nagel is zeker geen uitzondering.

 Eenmaal je meehebt hoe het stempelen het vlots werkt, kun je heel makkelijk de ingewikkelste nailarts op je nagels toveren. Perfect voor degenen die niet zo creatief aangelegd zijn of het geduld niet hebben om lang te prutsen aan die ene nailart. Voor deze post ben ik even aan de slag gegaan met de leukste patroontjes. Van die madeliefjes kan ik trouwens echt niet genoeg krijgen.

Konad is onder andere te koop bij de webshop beautyforelke, een beginnersetje kost 12 euro maar ook Essence heeft image palettes in hun assortiment. Binnenkort test ik deze ook zeker uit.

Q: Kenden jullie Konad al?

 

2 gedachtes over “Easy nailart with Konad

Geef een reactie

