Vervolgverhaal deel 4

Ik hou van boeken en lezen, niet raar dus dat ik zelf ook graag schrijf. Mijn hoofd zit vol verhalen die levend worden op papier. Vorige weken liet ik jullie kennismaken met de rubriek ‘vervolgverhaal’ waarin ik het verhaal vertel van Maddie, een meisje die wakker werd ver van haar vertrouwde omgeving. Vandaag deel 4 van dit verhaal. 

De vele informatie die ik in korte tijd te verwerken krijg vult één voor één mijn hoofd. Het lijkt alsof mijn hoofd elk moment kan knappen maar ik geef me niet over aan de pijn.  Ik weet dat dit het moment is waarop ik alle mijn durf moet samenrapen zodat ik eindelijk weet wat ik hier doe. Maar hoe benieuwd ik ben naar de antwoorden op mijn vragen, hoe banger ik word voor de waarheid. Terwijl ik diep inadem voel ik de verse lucht mijn longen vullen. Het geeft me moed om de woorden die in mijn hoofd dwarrelen om te zetten in een zin, “Waar ben ik?”. Ik zie Lize haar ogen ongerust schieten naar haar broer. Een diepe frons verschijnt op zijn voorhoofd en het lijkt alsof hij moet nadenken wat hij wil antwoorden. “Ik weet dat je ontzettend veel vragen hebt maar ik vrees dat ik deze niet allemaal zal kunnen beantwoorden.”. Het antwoord voldoet niet aan mijn verwachtingen en een gevoel van frustratie neemt de bovenhand. Mijn stem slaat over terwijl ik luid schreeuw ‘Ik wil dat jullie me nu alles vertellen wat jullie weten! Ik word wakker in een huis dat zo uit de middeleeuwen lijkt te komen. Ik weet niet waar mijn zusje is en wat jullie met mij van plan zijn. Een beetje meer uitleg lijkt me niet meer dan normaal.’ Terwijl ik al mijn woede uitschreeuw zie ik Lize bang naar haar broer kijken. Het lijkt alsof ze me iets wilt zeggen maar niet durft. Na een paar seconden die eindeloos lijken te duren begint mijn ademhaling terug te kalmeren. “Het spijt ons”. De stem van Lize klinkt onzeker maar toch gaat ze zonder twijfelen verder. “Jören was gisteren op jacht. Ik was bezig met het huis wat in orde te brengen toen ik opeens een luide gil van in het bos hoorde komen. Ik liep meteen naar buiten en ik zag je in paniek rennen. Steeds opnieuw keek je achterom alsof je voor iets of iemand op de vlucht was. Opeens viel je op de grond terwijl je enkel hevig begon te bloeden. In een poging te kijken of je nog gevolg werd moet je over een ijzerdraad zijn gestruikeld. Toen je na enkele minuten nog steeds niet rechtop kon staan ben ik naar je toegelopen en heb ik je mee naar huis genomen. Voor wat je op de vlucht was kan ik je niet vertellen maar wat ik wel weet is dat je hier veiliger bent dan vanwaar je komt.” De woorden bereiken mijn oren maar ik hoor amper wat ze zegt. ‘Ik weet voor wat ik op de vlucht was.’ ontsnapt uit mijn mond. Mijn hartslag versneld terug en uit mijn ooghoek raakt een eenzame traan de houten vloer.  

deel 1
deel 2
deel 3

4 gedachtes over “Vervolgverhaal deel 4

  1. Pingback: Vervolgverhaal deel 5 | jlovesbeauty

Geef een reactie

