Snelle update: treinchaos, bloggende puppy en andere zinloosheid

Dat het leven niet altijd loopt zoals ingepland mocht ik deze morgen nog maar eens ondervinden. Ik was speciaal vroeger opgestaan zodat ik rustig op school een uurtje aan mijn blog kon werken. Kwart na 7 had ik mijn trein zodat ik tegen kwart na 8 op school zou zijn. Dat plan viel in het water toen mijn trein pas anderhalf uur! later aankwam. Mijn extra uurtje bloggen ging dus niet door en het werd rennen om op tijd in mijn les te zitten. 

De laatste dagen vind ik het trouwens frustrerend om het openbaar vervoer te gebruiken. Geperst zitten met 50 man in een veel te kleine bus waarbij je even later je evenwicht verliest en op de schoot van je buurman beland (gisteren nog gebeurd). Of wat dacht je van de dagen waarop je rustig wilt vooruitwerken voor school tot een bende uitgelaten jongens zich op je zitbankje proppen. Daar zit je dan omringt door muziek die ik 5 jaar geleden leuk vond en met een laptop op je schoot die de ene elleboogstoot na de andere krijgt te verwerken. 

Gelukkig kan ik ook leuke treinverhalen vertellen. Zo was ik vorige maandag druk op zoek naar mijn gsm in mijn handtas. Toen ik hem eindelijk gevonden had bleef mijn hand in de hengel van mijn handtas hangen. Daar vloog mijn gsm keihard in de schoot van de onbekende jongen die voor me zat te slapen. Dat moment wist ik even niet wat te doen, keihard beginnen lachen of beleefd mijn gsm terugvragen. Uiteindelijk is het een mengeling van de twee geworden. De jongen had ook een leuk verhaal om te vertellen thuis.

Maar anderhalf uur zitten op een trein die amper vooruit lijkt gaan terwijl het groepje jongens die zich bij me hadden gepropt roddelden over een persoon die ik goed ken. Neeh, niet de meest ideale manier om de dag te starten. Al namen de meeste andere reizigers de vertraging met een korreltje zout en begonnen ze bij het minst te lachen. Zo zie je maar dat er een vertraging (of een rondvliegende gsm) nodig is om de mensen terug sociaal te maken.

Wat ik nu nog de rest van mijn dag ga doen? Ik heb me net door wat schoolwerk heen gewerkt en dus kan ik eindelijk beginnen bloggen. Zoals je bovenaan het artikel zag, met hulp van de inmiddels niet meer zo kleine pup van mijn zus. Straks kruip ik trouwens nog achter het stuur want na zo’n dag als vandaag verlang ik heel hard achter mijn eigen autootje. Maar eerst moeten we nog dat rijbewijs behalen natuurlijk..

Nog een prettige dag en hebben jullie ook al eens een ochtend op een stilstaande trein gezeten?

4 gedachtes over “Snelle update: treinchaos, bloggende puppy en andere zinloosheid

  1. Hahaha dit is zo herkenbaar! ik reis ook met de bus en beleef soms zulke vreemden dingen en al die vertragingen kunnen echt mijn dag verpesten. Zoals deze week: rijden er veel minder bussen omdat ze aan de andere kant van het land vakantie hebben -.- Elke dag vroeger uit bed en later thuis :s

  2. Haha, je schrijft echt geweldig! Die telefoonsituatie, ik zou hem beleefd hebben teruggevraagd, snel hebben gemompeld hoe die daar kwam en gewoon net doen alsof er niks is gebeurd en ondertussen heel whatsapp volspammen wat mij zojuist is overkomen. Rot dat de trein ook een anderhalf uur te laat kwam, lekker is dat!

Geef een reactie

