Vervolgverhaal deel 5

Moet ik jullie mijn project ‘vervolgverhaal’ nog voorstellen? We zitten ondertussen al aan deel 5 van het verhaal en hiermee wordt het steeds moeilijker om een inleiding te verzinnen. Oké vergeet die inleiding even en scroll even door naar het verhaal. Veel leesplezier en voor degenen die helemaal niet weten waarover ik het heb, onderaan het artikel vind je de 4 voorgaande delen van het verhaal.

De pijn in mijn hoofd bereikt zijn hoogtepunt en ik kan niet anders dan mijn ogen te sluiten. Vrijwel meteen beginnen beelden voorbij te flitsen alsof ik naar een film zit te kijken. Die beelden brengen me terug naar een mooie herfstavond die me heel bekend voorkomt. Hoewel de lucht ijskoud aanvoelde probeerden enkele vrolijke zonnestralen door de bladeren van de bomen te stralen. Ik merkte hier echter niets van want na weken wachten was de grote dag eindelijk aangebroken. Lyn, mijn zusje was druk in de weer met mijn nagels terwijl ik in mijn hoofd bedacht welke schoenen ik onder mijn jurk zou dragen. Even later stond ik me in de spiegel te bewonderen. De zilveren jurk omlijste mijn lichaam om daarna in een klein sleepje de grond te raken. Rond mijn hals zat een simpel kettinkje die ik ooit van mijn moeder had gekregen en mijn normale steile rode lokken waren subtiel opgestoken. Terwijl ik de lichtroze gloss aannam die mijn zus me aanreek kon ik mijn ogen niet van mijn nagels houden. Mijn normale korte stompjes waren netjes geveild en voorzien van een lichtroze kleur. Mijn blik viel op de lichtgloss in mijn hand en ik kon niet anders dan te glimlachen toen ik besefte dat mijn zusje zoveel werk in me had gestopt. Voorzichtig bracht ik de lipgloss aan op mijn lippen en voor de laatste keer wierp ik een blik in de spiegel. Het plaatje klopte volledig en terwijl mijn zusje zich lachend probeerde weg te duiken gaf ik haar een plakkende zoen op de wang. Niet veel later werd onze aandacht verstoord door het geluid van de bel. We keken elkaar nog even vol verwachting aan en met een stralende glimlach liep ik naar de voordeur. Klaar om mijn langverwachte afspraakje te beleven. Even open ik mijn ogen en ik beland meteen terug in de realiteit. Ik zie Lize en Jören me bezorgd aankijken. Maar hun gezichten vervagen zich wanneer er nog meer tranen in mijn ogenhoeken verschijnen. De realiteit komt als een slag aan in mijn gezicht, die laatste zoen en glimlach zullen voor altijd de laatste herinnering aan mijn zusje zijn.

deel 1
deel 2
deel 3
deel 4

Een gedachte over “Vervolgverhaal deel 5

Geef een reactie

