How to: Ooglook met 1 kleur oogschaduw

Hoe leuk ik het vind om met heel veel kleurtjes oogschaduw aan de slag te gaan. Maar soms vind ik het mooier om maar voor één kleur te gaan. Heel erg makkelijk, snel maar als je voor een knallende kleur kiest ook heel opvallend. 

Dit is de look waarover ik het vandaag wil hebben. Ik koos voor een vrij opvallende paars/blauwe kleur. Deze look had ik in vijf minuten klaar maar heeft me toch heel wat complimentjes opgeleverd. Ik leg jullie even kort uit hoe ik deze look maakte.

Allereerst breng ik op mijn bewegend ooglid een kleur naar keuze aan. Deze blenden we straks naar boven uit dus je hoeft niet zuinig te zijn bij het opbrengen. Ik vind het het mooist om de kleur op mijn ooglid nat aan te brengen. Dit omdat de kleur iets meer knalt en levendiger overkomt. Eenmaal aangebracht neem je een fluffy blendingkwast en veeg je de kleur uit naar boven. Zie je hoe de kleur lichter wordt naar mate hij wordt uitgeblend. Je kunt zelf kiezen hoe hoog je de kleur uitblend. Ik vind het het mooist om net onder mijn wenkbrauwbot te stoppen.

Eenmaal de kleur uitgeblend is neem je een platte borstel en breng je de kleur aan onder je oog en dan blend je hem licht uit. Zo krijg je snel een chique smokey-achtige look.  

Om de look af te maken kun je nog wat mascara, eyeliner en oogpotlood aanbrengen. En dat is het eigenlijk. Heel simpel, snel maar toch lijkt het alsof je er heel wat tijd ingestoken hebt.

De kleur die ik gebruikte komt uit het technic electric beauty palette en is zoals ik zei, heel opvallend. Meestal gebruik ik voor dit soort look een iets subtielere kleur.

Q: Hoeveel kleurtjes oogshaduw gebruiken jullie in een make-up look?

5 gedachtes over “How to: Ooglook met 1 kleur oogschaduw

Geef een reactie

