Hersenspinsel: Jlovesbeauty and the social media

Waarschijnlijk hebben jullie helemaal niets gemerkt maar vorige week was ik even een weekendje weg naar zee. Aangezien ik daar geen internet had (wel een storm genaamd ‘kanaalrat’ maar dat even ter zijde) kon ik niet echt vooruitwerken voor mijn blog. Wel stond het schrijven van een hersenspinsel op het programma (jaja ik begin het te leren om mijn artikelen op voorhand te schrijven) maar hoe hard ik ook op een onderwerp broede, mijn ei kwam maar niet uit. Raar want normaal gaat het schrijven van mijn hersenspinsels als vanzelf.

Zoals altijd kwam de inspiratie op een onverwacht moment. Terwijl ik probeerde op te letten in de les drongen de ideeën mijn hersenen binnen. Het onderwerp waar we het vandaag over zullen hebben. ‘Jlovesbeauty en de social media’.

Ik ga eerlijk zijn, ik ben zo’n facebookpersoon die eigenlijk niets met zijn profiel doet. Oké soms wordt het tijd voor een nieuwe profielfoto en die chat is tijdens de hele saaie lessen ook wel handig. Maar verder dan dat gaan mijn facebookcapaciteiten niet. Ik gooi het er meteen uit, facebook is mijn ultieme middel om mijn curieuzeneuzebehoeften te stillen. Want geef toe, hoe leuk is het niet om op de hoogte te blijven van het leven van mensen die je al jaren niet meer gesproken hebt. 

Enkele maanden terug besloot ik toch om mijn facebookkennis wat groter te laten worden. Na lang zoeken en foefelen lukte het me uiteindelijk om een facebookpagina voor mijn blog aan te maken. Maar lui als ik ben vergat ik jullie hierover in te lichten. Resultaat, geen behind the scénes berichtjes zoals ik in mijn hoofd had. En aangzien niemand mijn pagina kent, ook geen ‘vind ik leuks’.

Alsof ik mijn handen nog niet vol genoeg heb met mijn facebook besloot ik ooit om me een twitteracount aan te maken. Bedoeling was om mijn twitter te linken met mijn blog zodat mijn volgers vanop de eerste rij konden meegenieten van wat ik achter de schermen van jlovesbeauty uitspookte. Maar hoe leuk ik twitter ook vind, ik blijf het vreemd vinden dat mensen echt geïnteresseerd zijn in mijn nutteloze tweets. En dus is mijn twitter een soort van tweede curieuzeneuze kanaal geworden (ah, ik ben bijna even erg als dat oude vrouwtje die door de ruit haar buren zit te bespioneren, maar wat kan ik eraan doen? Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig). 

En dan is er nog de alom bekende ‘bloglovin’. Dit is volgens mij de enige vorm van social media die ik elke dag met veel plezier gebruik. Geen gedoe met facebookberichten of tweets die ik de wereld in moet sturen. Maar gewoon mijn dagelijkse dosis blogberichten van mijn favoriete beauty(blogs). Mocht je geïnteresseerd zijn, jlovesbeauty is ook op bloglovin te vinden.

En dan kom ik meteen bij de laatste alinea van dit artikel. Bijna elke blogger heeft zijn blog gelinkt aan bovenstaande social media en misschien moet ik mijn luiheid even overwinnen. Een soort late (of juist heel vroege) voornemen dat eigenlijk niet niet zoveel inhoudt. Mijn facebookpagina wat leven inblazen en mijn twitter wat vaker gebruiken.
Zoals je wel kon verwachten, nu nog wat reclame voor de mensen die mijn zinloze tweets willen volgen, als eerste op de hoogte zijn van mijn artikels of gewoon een kijkje achter de schermen willen. 

Facebookpagina
Twitter
Bloglovin

En nu is het aan jullie, zijn jullie social media lovers of gebruiken jullie deze kanalen ook liever om zonder schaamte te curieuzeneuzen?

bron foto’s: weheartit
3 gedachtes over “Hersenspinsel: Jlovesbeauty and the social media

  1. ik heb alles en herken wel een beetje wat je bedoelt. Ik kan idd heel lang alleen posts lezen op FB van andere & dan opeens ben ik zelf weer heel erg actief ^^ op twitter ben ik regematig te vinden & die gebruik ik deels voor mijn blog 🙂 Bloglovin is ook de meest geliefde social media bij mij 😀

Geef een reactie

