Getest: Herbal Conk Mask

In het pakketje dat vivi-clothes me opstuurde zat een japans maskertje die meteen mijn aandacht trok. Op het eerste gezicht had ik geen flauw idee voor wat het ‘Herbal Conk Mask’ diende maar na wat googlewerk kwam ik uit op een kruiden neus masker. Aangezien ik vrij veel mee-eters rond mijn neus heb zitten was mijn interesse gewekt en besloot ik om het masker even uit te testen. In dit artikel vertel ik je meer over de ‘Geroe, Herbal Conk Mask’.

Het masker komt in een gele verpakking waarop uitgelegd staat hoe je het masker moet gebruiken. 1 probleempje, de tekst is in het Japans / chinees geschreven en ik verstond er dus geen fluit van. Maar ook hier bracht het internet raad. Het masker bevat 6gr product en dat is veel te veel om in 1 keer te kunnen gebruiken. Nodig dus een heleboel vriendinnen/vrienden uit om samen een Herbal Conk Mask avond te houden, of doe net als ik en spaar de rest van het product om nog een paar keer te gebruiken.

Wanneer je het zakje opensnijdt komt een zwarte harde substantie tevoorschijn. Net als een vreselijke kruidengeur. Eenmaal gewend aan de vreemde kleur en geur kun je beginnen met het masker uit te smeren. Je kunt het over je hele gezicht aanbrengen maar omdat ik ergens las dat het masker nogal hard opdroogt en moeilijk te verwijderen is besloot ik op veilig te spelen en enkel mijn neus in te smeren.

Het aanbrengen zelf vond ik vrij moeilijk. De substantie doet me denken aan latex/plastiek en blijft dus aan je vingers plakken. Na enkele minuten waren mijn handen dan ook een smerige boel. Maar aangezien het toch enkele minuten duurt voordat het masker helemaal droog is (en je het kunt verwijderen) heb je tijd genoeg om je handen een stevige schrobbeurt te geven (en geloof me, dat was nodig!)

Als het latexmasker (zo noem ik het masker vanaf nu) goed opgedroogt is, begint het leuke deel. Je kunt het masker makkelijk aftrekken en je huid voelt meteen zacht aan. 

En nog even een na-foto. Zoals je ziet blijven de meeste mee-eters zichtbaar maar toch minder dan voordien. Wel staat de huid rondom mijn neus vrij rood en staan mijn poriën goed open. 

Wat ik ervan vind weet ik niet goed. Ik blijf het een vrij apart masker vinden en ik vraag me af of de latex-substantie wel goed is voor mijn huid. Feit is wel dat de huid rondom mijn neus gezuiverd is en dat hij na enkele uren nog steeds fris aanvoelt.

Zoals ik al zei kreeg ik dit product opgestuurd van Vivi-clothes maar na wat op de webshop rondgezocht te hebben vind ik het masker niet terug op hun webshop. Ik heb dus geen idee van de prijs. 

 

2 gedachtes over “Getest: Herbal Conk Mask

  1. De Tai chi mask van herborist is ook een aanrader! Daar heb je twee substanties: een zwarte en een witte… Eerst breng je de zwarte aan en dan de witte. De witte is wat klei-achtig. Het is idd raar om zwart op je gezicht te smeren, maar het doet wel echt zijn werk!

Geef een reactie

