Original palette – Sleek

 Mijn oogschaduwstash is weer een oogpalette rijker. Van de Sint kreeg ik namelijk het ‘orginal’ palette van Sleek. Zowiezo ben ik grote fan van de palettes van Sleek dus ik kon niet wachten om met ‘Original’ aan de slag te gaan. Binnen enkele dagen komen er enkele looks aan maar vandaag vertel ik jullie of ‘Original’ aan mijn hoge verwachtingen voldeed.

Ik hoor jullie hersenen al knarsen. Dit ging toch een review van het ‘original’ palette zijn? Dus waarom ligt het ‘au naturel palette’ daar dan. Wel ik kocht dit palette samen met mijn mama in Antwerpen. Eigenlijk wou ik het ‘au naturel palette’ kopen en dus nam ik het eerste doosje uit het schap. Na even gecontroleerd te hebben of er geen oogschaduws gebroken waren zag ik dat het doosje licht gescheurd was. In de veronderstelling dat alle palettes wel oké zouden zijn nam ik het volgende doosje uit de rij en rekende ik af. Pech gehad want toen ik het opendeed zag ik dus dat ik het Original palette gekocht had. Ik kan niet zeggen dat ik het zo jammer vind want eerlijk, het ‘original’ palette is zeker ook de moeite waard.


Over de verpakking kan ik kort zijn. Sleek staat voor strak en zwart. Wat ik persoonlijk wel mooi vind. De oogschaduws hebben een ruitjespatroon die naar mate je de kleuren gebruikt verdwijnt. Aan de binnenkant zit een vrij grote spiegel zodat je dit palette kunt meenemen om je make-up onderweg bij te werken. Enig minpunt is dat deze palettes zo snel vies worden en je dus heel vette vingers ziet.

Het ‘original’ palette is een echt herfst/winter palette en bevat 12 verschillende kleuren oogschaduw. De bovenste rij bevat echte donkere kleuren terwijl de onderste rij lichte kleuren bevat. Een mooie afwisseling in kleuren. Alle kleuren behalve de zwarte kleur bevatten een glitter wat dit het ideale palette voor de komende feestdagen maakt.

Op naar de swatches van de bovenste rij, alle kleuren zijn heel goed gepigmenteerd, al had ik iets meer van de zwarte kleur verwacht. Mijn favoriete kleuren zijn de donkerblauwe kleur met de lichtblauwe glitters en de voorlaatste kleur van rechts.  

In tegenstelling tot de bovenste rij bevat de onderste rij lichte (nude) kleuren. Ideaal voor een alledaags look. Ik vind vooral de tweede laatste kleuren van rechts prachtig. 

De variteit in kleuren maakt dit palette ideaal voor hele opvallende creatieve looks maar ook voor zachte rustige looks. Het ideale basispalette als je het mij vraagt.

Mijn mama de sint kocht dit palette in Jinny’s in Antwerpen. Kostprijs is 8,99 euro, iets duurder dan op de webshops maar daartegen staat dat je de producten gewoon in de winkel kunt kopen.

Q: Hebben jullie al ervaring met de Sleekpalettes?

7 gedachtes over “Original palette – Sleek

  1. oeh deze is echt heel mooi , ik wil ook heel graag een sleek palette maar kan maar niet kiezen welke. Misschien neem ik deze wel, de kleuren combi’s vindt ik heel mooi ! 🙂

  2. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

