Body collection – eyeshadow palette

Toen ik onlangs even binnen ging in de Di zag ik dat de kerstcollecties hun weg naar de winkel gevonden hadden.  Vooral de onbekende merken trokken mijn aandacht. Zo kocht ik bijna een mooie set nagellak van Electric maar omdat ik al zoveel nagellak heb besloot ik voor een oogschaduwpalette van ‘Body Collection’ te gaan. ‘Body Collection’ is voor mij een compleet onbekend merk maar na wat googelen kwam ik te weten dat het in dezelfde familie zit van Electric. 

De grootste reden waarom ik dit palette kocht is de variatie in de kleuren oogschaduw. Zo krijg je zes neutrale en zes donkere iets opvallendere kleuren. Een perfect palette dus om zowel voor een neutrale alledaagse als voor een echte feestlook te gebruiken. Wat ik ook altijd een pluspunt vind is dat het palette een matte zwarte kleur en een mooie highlighter bevat. Hiermee heb je alle basis voor een ooglook. 

De oogschaduw komt in een plastieken zwarte verpakking met een doorzichtig deksel. Persoonlijk vind ik dit soort verpakking allesbehalve aantrekkelijk, maar aangezien ik maar 4,95 euro voor 12 kleuren oogschaduw betaalde ga ik hierover niet klagen.

Zoals ik al zei is dit palette mooi opgesplitst in donkere/neutrale kleuren. Op eerste gezicht lijken alle oogschaduws een glitter te bevatten maar eenmaal geswatcht zijn alle glitters verdwenen en krijg je een mat resultaat. 

En dan het slechte nieuws, want hoe mooi de oogschaduw er mag uitzien in het palette, hoe teleurstellend de swatches zijn. Het pigment geeft geen wauw effect, maar is oké en de kleuren zijn goed op te bouwen. Maar de oogschaduw is brokkelig en bij gebruik krijg je een grote fall out. Wat me ook opvalt is de vrij typische geur die de oogschaduws hebben. Jammer, want het palette bevat enkele heel erg mooie kleuren. Maar of ik dit palette aan zou raden? Neen. Er zijn heel wat budgetmerken die voor dezelfde prijs kwalitatief betere oogschaduw verkoopt.

Te koop in DI voor 4,95 euro

Q: Kenden jullie dit make-up merk al?

4 gedachtes over “Body collection – eyeshadow palette

  1. Oh, ik vind de pigments juist wel mooi! Het is best subtiel, maar nog wel steeds lovely.🙂 Jammer dat hij je wat tegen viel. Ook ik was nog niet bekend met het merk.

Geef een reactie

