Essence stay natural concealer

Soms sta je op en schrik je even van je eigen spiegelbeeld. Wallen die tot op de grond lijken te vallen en een hoofd vol pukkeltjes en onzuiverheden. Als je er op zo’n dagen toch fris uit wilt zien kan een goede concealer niet ontbreken tijdens het opbrengen van je make-up. Omdat mijn geliefde Essence Coverstick op was en ik dringend nood had aan een nieuwe besloot ik om even gek te doen en de Essence Stay Natural Concealer mee te nemen. Ik heb deze ondertussen al even uitgetest en vandaag vertel ik jullie wat ik van deze concealer vind. 

De ‘Essence Stay Natural Concealer’ komt in een simpele plastieken verpakking en is in vier verschillende kleuren te koop. Ikzelf kocht de lichtste kleur 01 Soft Beige. Op de website van Essence staat het volgende over deze concealer te lezen:

” de concealer met vitamine a is super eenvoudig aan te brengen. dankzij het zachte kwastje kun je nauwkeurig oneffenheden wegwerken en kringen rond de ogen camoufleren.”

Het systeem van deze concealer is vrij eenvoudig. Aan het eind van de huls zit een draaisysteem waar je aan moet draaien voordat er vloeibare concealer op de zachte haren komt. Hier hebben we meteen al een pluspunt want wat voelen deze haren zacht aan tijdens het aanbrengen. Al vrees ik dat ze na een tijdje een harde substantie zullen vormen. Wanneer je deze concealer voor het eerst gebruikt moet je trouwens geduld hebben voordat het product op de haren verschijnt. Wat ik wel een minpunt vind aan deze verpakking is de vieze dop die je na enkele malen gebruik krijgt. Want bij het sluiten van de dop hoopt het teveel van de concealer op het kwastje zich op in de dop. 

Ik kocht de lichtste kleur en zoals je ziet is hij heel licht. Ideaal voor de bleekscheetjes onder ons. Wat me opvalt is dat de substantie van de concealer vrij waterachtig is. Dit heeft als voordeel dat hij vrij makkelijk uitsmeert, maar dat hij niet super dekt. Jammer maar helaas, deze concealer is dus niet ideaal voor mijn donkere walletjes.

De naam zegt het al, de Essence ‘Stay Natural Concealer’ is perfect om je huid er iets frisser te laten uitzien zonder een masker op je huid te leggen. Zoals ik al tijdens het swatchen dacht blijven mijn wallen zichtbaar maar wordt de huid onder mijn ogen iets opgelicht zodat ik een frissere blik heb. Bij puistjes en vlekjes heb ik het idee dat deze iets minder zichtbaar worden. Vooral wanneer je een foundation met deze concealer gebruikt krijg je een mooi gezond resultaat. Op de foto’s hierboven heb ik enkel de concealer op.

De ‘Essence Stay Natural Concealer’ heeft enkele minpuntjes en raad ik zeker niet aan, aan personen die een goed dekkende concealer zoeken. Ben je daartegen op zoek naar een concealer die je huid wat frisser maakt zonder echt het gevoel te hebben dat je make-up op hebt dan is deze zeker iets voor jou!

Te koop in het kruidvat voor 2,99 euro

11 gedachtes over “Essence stay natural concealer

  1. Ik heb hem zelf, en ik ben er wel tevreden over.^^
    Ik denk dat het echt een beetje afhangt van je huid. 😉

    na een tijdje wordt de dop idd wel een beetje smerig 😛

  2. Voor die prijs valt het zeker te proberen, alhoewel ik producten met zo’n penseel-draai-systeem niet zo handig vind. Het is snel een kliederboel zoals jij ook al zegt.

  3. concealer is in eerste instantie ook niet bedoelt om onder de ogen aan te brengen. Plus het is beter om het aan te brengen ná de foundation, dit zorgt voor extra dekking op bepaalde plekjes. X

    • Ik had dit ook! En hij is na een paar keer gebruiken ook op pff. Catrice camouflage concealer is écht een aanrader ( het is een klein rond ‘potje’ ) Kijk maar eens naar reviews. Hij is super dekkend en het smeert goed uit. Kost 3 of 4 euro bij kruidvat. X

Geef een reactie

