Een nieuw avontuur..

132045_10151100332812273_1332558421_o_large

Het was de laatste dagen vrij stil op ‘jlovesbeauty’ en dit heeft een compleet andere reden dan toen ik de huishoudelijke mededeling schreef in mijn laatste artikel. Mijn leven staat sinds gisteren op zijn kop en hoewel ik jullie erover wil vertellen zit ik al een halfuur naar een leeg scherm te staren. 

Ik vertelde jullie lang geleden al over mijn schoolcarrière. Hoewel ik altijd hard mijn best doe ben ik nog nooit de perfecte student geweest. Vooral in het eerste jaar na mijn middelbare studies heb ik te weinig gestudeerd. Spijt komt altijd te laat en in een impulsieve bui was ik veranderd van studiekeuze, iets wat ik me altijd beklaagde. Ik koos voor medisch secretaresse (even de gewone platte naam zodat iedereen het snapt) omdat velen mij wel in een kantoorjob zagen. Iedereen behalve ik. En hoewel ik al van in het begin mijn bedenkingen had over deze richting besloot ik om ervoor te gaan en mijn diploma te behalen.

Deze studies lagen mij niet, hoe hard en veel ik ook studeerde, mijn taalvakken bleven een struikelpunt. ‘Ik vertrok ’s morgens tegen mijn zin naar school en s avonds kwam ik vaak wenend thuis door de hoge druk die ik tijdens de schooluren voelde. Maar omdat ik al eens gefaald had en ik toch steeds ouder wordt besloot ik om gewoon die drie jaar uit te doen. Hoe ongelukkig ik mij ook voelde. En dan deed een druppel gisteren mijn spreekwoordelijke emmer overlopen. Ik had het allemaal even gehad en hoewel het al lang in mijn hoofd zat sprak ik de woorden ‘ik stop met deze richting’ uit. Een impulsieve beslissing waar ik me zo opgelucht bij voel. 

We zijn nu een dagje verder en ik weet niet goed hoe het verder moet. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om terug te komen op mijn beslissing, maar thuis zitten zie ik ook niet zitten. Ik wil een diploma en dat zal ik ook krijgen. Enig minpuntje zijn de examens die nu voor de deur staan. Hierdoor kan ik niet meteen veranderen van richting. Het wordt dus even doorbijten en kijken wat mijn nieuwe avontuur brengt… één ding weet ik wel zeker, dit was de beste beslissing die ik ooit in mijn leven genomen heb. Hopelijk krijg ik snel mijn vrolijke karakter en zelfvertrouwen terug want op dit ogenblik zitten beide diep onder de grond begraven. 

Nu ga ik even wat orde scheppen in mijn slaapkamer en wat genieten van de mooie sneeuw die in de tuin ligt. Vanaf morgen terug weer dagelijks een (positiever) artikel. 

5 gedachtes over “Een nieuw avontuur..

  1. Je moet inderdaad doen wat je zelf wil en niet luisteren naar wat de anderen in je zien. Mijn lief heeft ook geluisterd naar familie om de opleiding Multimedia en communicatietechnologie te doen omdat er na de studies dan veel werkgelegenheid is. Het was te moeilijk en hij heeft na enkele weken gestopt en werk gaan zoeken. Eigenlijk wilde hij Office management doen. Daar is hij niet meer mee begonnen.

    Ik wist echt niet dat je de opleiding MMA niet graag deed. Hopelijk komt alles snel terug op zijn plaats zodat je een diploma kan behalen. x

  2. Ik heb dit ook gehad. Ik ben in januari gestopt en dan een half jaar gaan werken en het volgend academiejaar terug gaan studeren. Hopelijk vind je een richting die je graag wil doen.
    xxx

  3. Geloof in jezelf en je zal het best wel kunnen 🙂 maar natuurlijk moet je doen wat je best wilt doen, daarmee geraak je het verst.

Geef een reactie

