Tag: Why do you wear make-up?

tumblr_mbw0zvmVt91rh2gweo1_500_large

Nu het zo snel donker wordt buiten heeft mijn camera besloten om tegen te werken. Omdat ik dus geen goede productfoto’s kan maken moet ik een beetje creatief omspringen met het schrijven van mijn artikelen. In beautyland circuleert sinds heel lang de ‘why do you wear make-up tag’. Ik wil deze tag al heel lang doen maar om de één of andere reden is het er nog nooit van gekomen. Laten we daar vandaag eens wat verandering in brengen.

Wanneer begon je met make-up dragen?
Als ik de verhalen van andere beautybloggers lees dan ben ik vrij laat met make-up begonnen. Volgens mij was ik 15 toen ik voor het eerst naar school ging met een zwarte lijn oogpotlood op mijn waterlijn. Daarna volgde een labello en een mascara. Het was pas toen ik 17 werd dat ik mij echt ging verdiepen in make-up en make-up ging kopen. 

Waarom begon je ermee? 
Mijn oudste zusje volgde ooit avondschool visagie. Ik mocht toen mee als testpersoon en toen ik al die mooie make-upjes zag liggen begonnen mijn ogen te tinkelen. Toen ik als 17-jarige het youtubekanaal van juicystar07 ontdekte wou ik meteen ook aan de slag met al die kleuren oogschaduw en dat is eigenlijk het begin van mijn passie voor make-up.

tumblr_meq68qBz2f1rqn8aao1_500_large

Hoe vaak draag je make-up?
Tot voor kort altijd wanneer ik naar school ging. Ik studeerde voor medisch assistent en dus probeerde ik er altijd netjes uit te zien. Niet dat ik veel make-up droeg, maar genoeg om mijn minpuntjes te verbergen. Nu ik gestopt ben met deze richting (in februari start ik trouwens terug met studeren, spannend..) draag ik zeker niet elke dag meer make-up. Enkel wanneer ik naar een feestje ga, ga ik uitgebreid met make-up aan de slag. Anders volstaat een beetje BB cream, een likje mascara en een labello of lipgloss.

Hoe voel je je als je geen make-up op hebt?
Met het ouder worden vind ik het niet erg om zonder make-up de deur uit te gaan. Op dit moment draag ik niets van make-up en ik ga me zeker niet opmaken wanneer ik straks naar de bakker ga. Misschien komt dit door het feit dat ik mijn huid de laatste tijd veel beter verzorg en ik minder puistjes en onzuiverheden heb dat ik niet meer zo vaak make-up draag of misschien komt het door mijn vriendje die me altijd zegt dat ik zoveel mooier ben zonder al die make-up op mijn gezicht.

Snapshot_20121118

Wat vind je leuk/goed aan make-up?
Ik vind make-up leuk om mijn slechte puntjes te verbergen en om mijn goede punten in de verf te zetten. Ik gebruik make-up al lang niet meer als masker om mijn onzekerheid achter te verbergen, maar gewoon om mij er net dat ietsje beter er te laten uitzien dan ik eruitzie wanneer ik wakker word. En verder is make-up mijn ideale uitlaatklep, ik beschreef het ooit in een opstel, make-up is voor mij de verf en mijn gezicht is mijn doek. Ik ben dan wel geen artiest of een schilder, maar met make-up kan ik mijn eigen kunstwerken op mijn gezicht toveren.

En waarom dragen jullie make-up? Laat het achter in een reactie, of neem gerust deze tag over. 

5 gedachtes over “Tag: Why do you wear make-up?

  1. Jij bent niet vrij laat begonnen, de rest was gewoon vroeg, haha! Ik begon ook ongeveer op die leeftijd met make-up, daarvoor nog een verdwaald lipglossje of lipstick van mijn tante, maar that’s it. Deze tag is leuk, leuk ingevuld 🙂 Je ziet er ook prima uit zonder make-up vind ik ^^

  2. Erg leuke tag & leuk ingevuld! Je bent helemaal niet laat begonnen met make-up hoor & mijn grote interesse voor make-up kwam ook ongeveer toen ik 16/17 was 🙂 En dat oogpotlood in je waterrand is zo herkenbaar ^^

Geef een reactie

