Dupe alert – MAC modesty & Catrice Get the nudes paper

040Soms koop ik een product waarvan ik denk, wauw wat een mooie, speciale en unieke kleur. Eenmaal thuis blijkt de kleur toch niet zo uniek te zijn want eenmaal ik mijn nieuwe make-upje bij zijn vriendjes wil leggen ontdek ik dat ik al een lipstick heb die wel heel hard op zijn nieuwe broertje (ja ik maak mijn lipstick mannelijk) lijkt. Dit had ik toen ik Modesty van MAC kocht. Een prachtige lichtroze lippenstift die in zijn verpakking wel heel hard lijkt op ‘Get The Nudes Paper’ van Catrice. Vandaag zoek ik samen met jullie uit of deze twee kleuren dupes zijn van elkaar.

058

Het eerste verschil dat ik kan bedenken is de prijs. Voor een lipstick van Catrice betaal je 3,99 euro en is dus budget te noemen. De lipstick van MAC daarintegen is niet zo budget want deze kost 18,00 euro per stuk. 

Dat er zo’n groot prijsverschil is zou dus normaal ook een groot verschil in kwaliteit moeten maken. De lipsticks van Catrice komen in een glanzende zilveren huls. Heel simpel maar mooi. MAC zijn lipsticks hebben een typische zwarte (tampon)vorm en stralen een soort van luxe uit. Welke verpakking ik het mooist vind, vind ik moeilijk om te zeggen. Beide lipsticks hebben hun eigen stijl en charmes.

060

In de huls lijken beide lipsticks heel hard op elkaar. Beiden zijn zachte lichtroze kleuren. Wel heeft ‘Get the nudes paper’ heeft een shimmery finish, terwijl ‘Modesty’ een crèmefinish heeft. Wat me wel opvalt is dat deze finish niet zo’n verschil maakt want beide lipsticks bevatten een mooie subtiele glitter.

062

Eenmaal geswatcht blijkt dat er toch wat verschil tussen de twee lipsticks zit. ‘Get the nudes paper’ (links) is net dat ietsjes lichter dan Modesty en bevat ook iets meer glitter. Ook is Modesty iets dekkender en voelt deze romiger aan.

DSC00206

DSC00208

Op de lippen wordt het verschil nog duidelijker. De shimmer finish van ‘Get the nudes paper’ komt nu duidelijker naar voren, terwijl Modesty zachter is en geen glitter bevat. 

Jammer genoeg kan ik deze lipsticks geen dupes noemen. Beide lijken op elkaar en de kleuren leunen dicht tegen elkaar maar door hun verschillende finish komen de kleuren anders naar voren op de lippen. En hoewel de lipsticks geen dupes zijn van elkaar, vind ik beide kleuren prachtig.

7 gedachtes over “Dupe alert – MAC modesty & Catrice Get the nudes paper

  1. woow, op de eerste foto lijken ze idd verdacht veel op elkaar & bij de swatches ook nog wel! Gelukkig maar voor MAC & Catrice dat het geen dupes zijn, want het is nogal een prijs verschil ^^ Goed gevonden zeg 🙂

  2. Aah jammer dat het uiteindelijk toch geen dupes zijn, maar wel hele mooie lipsticks alle 2! Toevallig heb ik gister nog een artikel geplaatst over nude lips met een MAC lipstick haha 🙂

Geef een reactie

