Hersenspinsel: no inspiration, writers block

Cake-for-Christmas_large

Dan heb ik voor het eerst sinds drie jaar een maand vakantie, dan lukt het me niet om te werken voor mijn blogje. Elke dag opnieuw start ik mijn laptop op om daarna een halfuur naar een witte pagina te staren. Nochtans heb ik inspiratie genoeg, schriftjes staan vol met ideeën voor nieuwe artikelen en in mijn kast liggen nog genoeg producten om over te schrijven. Alsof dat nog niet genoeg is, is het bijna Kerst en is dit dus het ideale moment om helemaal los te gaan met mijn mooie make-upjes. Maar geen idee waarom maar eenmaal de foto’s genomen zijn, de titels ingevuld zijn en ik klaar ben om de tekst te schrijven, verstijven mijn vingers op mijn toetsenbord. Dan is al mijn inspiratie die in mijn hoofd ronddwarrelt opeens spoorloos verdwenen. En het slechte bevorderd mijn zin in bloggen zeker ook niet.

Ik heb het wel een paar keer per jaar, een periode waar het lijkt alsof ik geen letter op papier kan krijgen. En als het me dan toch eindelijk lukt om een tekstje samen te stellen keur ik het na nalezen af, want liever geen artikelen dan artikelen waar ik niet achter sta. Of wat dacht je van een review waarin tientallen productfoto’s staan maar waarin de tekst opeens verdwenen te zijn. 

En dan zijn er ook nog de projecten die heel erg goed lijken in mijn hoofd maar flink tegenvallen in real life. Vorige vrijdag ging ik eindelijk voor het eerst naar de action. Ik had al in mijn hoofd om een grote shoplog online te kunnen zetten maar behalve een paar sokjes (met polkadots, leeeuk) en een paar oortjes voor 0,80 cent (die nu trouwens al kapot zijn, had ik wel kunnen verwachten) kocht ik niets. Beetje stom om daarvan een filmpje op te nemen niet? En dus kwam ik weeral in de knoei voor mijn artikelen dit weekend.

Maar wat kan ik doen tegen mijn writers block? Ik ga vandaag en morgen flink aan de slag met het schrijven van artikelen. Geen idee of er iets op papier zal komen, maar dit artikel geeft jullie alvast een reden waarom het zo stilletjes is op mijn blogje. En nu vind ik het trouwens ook het ideale moment om jullie aan het woord te laten. Misschien is het tijd voor verandering op jlovesbeauty dus laat me weten, wat vinden jullie goed aan mijn blogje en wat vinden jullie (veel) beter kunnen. Ik ben benieuwd..

 

2 gedachtes over “Hersenspinsel: no inspiration, writers block

Geef een reactie

