Fototutorial: Easy new years eve look

045

Nog enkele uurtjes en dan mogen we met zijn allen aftellen naar het nieuwe jaar. Mijn nieuw jurkje hangt al klaar en mijn nagels krijgen straks een vrolijk kleurtje. Daarbij hoort natuurlijk ook een iets heftigere ooglook dan normaal. Althans dat was het plan. Deze morgen stond ik op met 17!! pukkels en dus ga ik vanavond mijn huid niet extra belasten met kilo’s make-up. Mijn new years eve look van dit jaar is dan ook vrij simpel geworden. Benieuwd hoe ik deze look gemaakt heb, klik dan op lees meer voor de fototutorial.

ii

Voor deze look gebruikte ik mijn twee sleek palettes, ‘original’ en ‘oh so special’. Als basis begin ik met een schoon oog waarop ik een laagje oogschaduwbasis aanbreng. Daarna breng ik met een zachte blendingkwast (Hema) een matte witte kleur aan net onder mijn wenkbrauwbot. Deze kleur wordt mijn highlighter en licht mijn wenkbrauwbot een beetje op.

Omdat ik mijn oogschaduw vrij zacht wil houden breng ik een oogschaduw aan op mijn bewegend ooglid die goed matcht met mijn huidskleur. Deze kleur blend ik zacht naar boven in de witte highlighter. Daarna kies ik een kleur die een tint donkerder is dan de kleur op mijn bewegend ooglid. Deze kleur breng ik met een smokey eye kwast (Essence) net boven mijn crease aan. 

Om de look toch wat diepte mee te geven breng ik een donkere taup kleur aan in mijn crease. Deze blend ik samen met de lichtbruine kleur naar boven uit. Omdat ik vanavond een stapje in de wereld zet wou ik toch wat bling bling in mijn ooglook verwerken. Hiervoor breng ik met een platte oogschaduwkwast een donkerblauwe glitter oogschaduw aan onder mijn oog.

Deze look werk ik af met een winged eyeliner in een grijze kleur (nota aan mezelf, vanavond een iets strakkere wing, uhum), enkele laagjes mascara en een lijntje zwarte oogpotlood op mijn waterlijn.

039

Om mijn huid wat te sparen breng ik vanavond pas foundation, concealer, poeder en lipstick aan. Voor mijn lippen kies ik trouwens voor een licht roze lipgloss. Zoals ik zei, een vrij simpele look, maar aangezien mijn jurkje nogal opvallend is, vind ik dit soort simpele look perfect. 

Nu nog hopen dat het berglandschap op mijn voorhoofd tegen deze avond wat verdwijnt en dan wil ik jullie nog enkel een fijne, leuke en feestelijke avond wensen. 

2 gedachtes over “Fototutorial: Easy new years eve look

Geef een reactie

