all-in-one BB Cream – Essence

024

Wat te doen als je ’s morgens met een keigrote puist opstaat en even later ontdekt dat je geen foundation meer in huis hebt. Even vloeken op mijn vergeten ‘te kopen lijstje’ dat ergens in een hoekje verloren ligt en meteen naar het kruidvat rennen voor een nieuwe flacon van je favoriete foundation. Dit is in een ietwat overdreven versie wat ik enkele dagen geleden deed. Mijn buit van dat nodige Kruidvat bezoek was de nieuwe all-in-one BB Cream van Essence. Ik heb deze ondertussen al even uitgetest en vandaag vertel ik jullie of hij de aankoop waard was.

022

Ik moet even vermelden dat ik een echt groentje ben op BB cream gebied. Terwijl ongeveer de helft van de Vlaamse vrouwen zich aan deze cream waagden, bleef ik trouw aan mijn getinte dagcrème. Maar toen ik de budgetversie van Essence zag liggen besloot ik dat het tijd werd voor mijn BB Cream ontgroening. Voor de dames onder ons die net zo ontwetend zijn als ik over deze allom geprezen BB cream, op het internet vond ik volgende informatie:

BB Cream werd oorspronkelijk in Duitsland ontwikkeld door dermatologen die de crème voorschreven aan patiënten die een laserbehandeling hadden ondergaan. Daarna werd de crème in Korea verder ontwikkeld.
BB cream is een combinatie tussen huidverzorging en make-up en beschermt oa. de huid tegen zon en vuil, camoufleert onzuiverheden en gaat de strijd aan tegen veroudering.

Allemaal heel interessant en veelbelovend, vooral nu de budgetmerken zoals Catrice en Essence zich op het BB cream gebied wagen.

032

Essence bracht de all-in-one BB Cream in drie verschillende tinten uit. Ik koos ondanks het ontbreken van testers voor de lichtste kleur (die jammergenoeg nog net iets te donker is voor mijn lichte huidje). De verpakking is zoals we van Essence gewend zijn, vrij druk en goedkoop. Een flacon bevat 30 ml product en is 12 maand houdbaar. Op de verpakking staat ook te lezen dat de BB Cream SPF 30 bevat en de huid dus beschermt tegen de zon. Postitief dus.

033

Eenmaal de flacon geopend is komt een vrij zware chemische geur je tegemoet. Op de verpakking ontdekte ik dat de crème geen geurstoffen bevat en dat is jammergenoeg te merken. Ik vind het nu eenmaal niet fijn om dit soort geuren op mijn gezicht te smeren. Verder voelt de crème zacht aan en heb je maar een klein beetje nodig. De crème is dus zeker zuinig in gebruik.

038

040

Ik zei het daarnet al, ik koos de lichtste kleur maar voor mijn huid is deze nog te donker. Wat ik wel mooi vind is de glans die de crème achterlaat. Hij is dus zeker niet dekkend maar geeft je huid net dat extraatje om er gezond en stralend uit te zien.

PicMonkey Collage

Hoewel er niet zo’n groot verschil is tussen mijn ‘naakte’ huid en met de BB cream vind ik toch dat ik er met de crème een stuk frisser uitzie. Perfect voor dagelijks gebruik want om te werken wil je er natuurlijk niet als een oranje bimbo uitzien. Wat me wel opvalt is dat deze crème mijn oneffenheden niet verminderd. 

Jammergenoeg kan ik niet met andere BB creams vergelijken of Essence goed werk heeft geleverd. Wel kan ik zeggen dat ik tevreden ben over dit product. Hij geeft me ’s morgens meteen dat glansje waardoor ik gezond uitzie. Alleen jammer van die vreselijke geur. 

De All-in-one BB cream van Essence ligt sinds kort in de schappen en kost 3,99 euro. Te koop in het kruidvat.

10 gedachtes over “all-in-one BB Cream – Essence

  1. De tweede kleur schijnt minder oranje/donker te zijn dan de eerste. Helaas waren er bij mij ook geen testers en zit ik dus ook met een te donkere! Ondertussen heb ik mij de Maybelline BB Cream aangeschaft en daar ben ik heel tevreden van! 🙂

Geef een reactie

