Philosophy – field of flowers douchegel

021

Als er één geur is waar ik gek op ben, is het wel de geur van bloemen. Tijdens een warme lentedag kan ik echt genieten van een wandeling door een park vol kleurrijke bloemen. Gewoon omdat de wereld er dan net ietsjes mooier uitziet dan anders. Toen ik zag dat Philosophy een douchegel verkocht die de geur van een veld vol bloemen bevatte ging mijn hartje dan ook meteen iets sneller slaan. Enig minpuntje was de vrij hoge prijs voor zo’n fles. Gelukkig was mijn mama zo lief om mijn favoriete geur ooit in een flesje cadeau te doen onder de kerstboom. Ik heb deze geur al heel wat keren mee onder de douche genomen en vandaag vertel ik jullie er wat meer over.

017

Met dit flesje douchegel te noemen veralgemeen ik het product want deze ‘field of flowers’ kan ook als shampoo en badschuim gebruikt worden. De flacon is dan ook iets groter dan mijn andere douchegels. Een fles bevat 480 ml product en je kunt voor een hele tijd genieten van deze heerlijke geur. 

019

De flacon komt in een vrij stevig witte plastieken verpakking. Daarop staat een tekening van een veld vol witte bloemen. Net iets anders de verpakking van de andere ‘Philosophy’ douchegels maar net door de tekening vind ik de verpakking perfect om de douche mee op te fleuren. Het hele flesje schreeuwt lente. De fles zelf heeft een duwsysteem op de dop waardoor de fles goed afgesloten wordt en er geen product verloren kan gaan. En de luxe gaat verder want het product heeft een prachtige parelmoerkleurige glans en kleur. Een echt feestje om te gebruiken.

025

Philosophy mag deze geur dan wel als een veld van bloemen beschrijven. De geur doet me persoonlijk aan van die witte bloesems denken. Een heerlijke geur die toch subtiel en vrouwelijk is. Een beetje romantisch op een lieve manier.

Tot zover de ophemeling van deze douchegel want eenmaal in gebruik vind ik hem een klein beetje tegenvallen. De geur blijft vooral in de douche hangen en eenmaal aangekleed is de geur maar heel subtiel aanwezig. Jammer want deze geur zou ik wel de hele dag door willen ruiken. Ook op verzorging van mijn huid valt hij wat tegen. Vooral nu in de winter is mijn huid heel droog en heb ik wat extra nood aan verzorgende producten. Als ik enkel deze gebruik dan voelen mijn benen zo droog als een schuurblad aan. Maar dan moet ik voor mezelf de kanttekening maken dat er ook een bodylotion van deze geur op de markt is en dat deze me waarschijnlijk wel zachte beentjes zou bezorgen.

Ook als shampoo heb ik enkele vragen bij dit product. Ik heb hem maar een keer gebruikt en dat was niet zo’n groot succes. Normaal kan ik makkelijk 3 à 4 dagen zonder mijn haar te wassen (zonder dat het er vettig uitziet) maar toen ik ‘field of flowers’ gebruikte hing ik de volgende dag alweer onder de kraan. Mijn haar voelde hard en stro-achtig aan en ook was er van de geur niets te ruiken. 

028

Ik heb verdeelde gevoelens over deze douchegel. De geur is zonder twijfel de lekkerste die ik in mijn bezit heb en de verpakking straalt zoveel luxe uit dat ik nooit kan weerstaan om hem opnieuw te gebruiken. Misschien dat hij wanneer mijn huid wat minder droog is, de perfecte douchegel wordt maar nu zou ik hem misschien beter een beetje aan de kant laten staan of moet ik investeren in de bodylotion van deze lijn.

Wat alvast zeker is, is dat Philosophy mij benieuwd heeft gemaakt naar meer van hun producten.
Philosophy is oa. te koop in de ICI Paris XL. Voor deze douchegel betaal je ongeveer 17 euro

Hebben jullie al ervaring met Philosophy?

4 gedachtes over “Philosophy – field of flowers douchegel

Geef een reactie

