NOTD: KOH 274 Sensual

095

Een klein jaartje geleden bracht het nagellakmerk KOH een limited edtion uit genaamd Sexy! Omdat ik 14,95 euro net iets teveel geld vind voor een nagellak liet ik met een beetje pijn aan mijn hart de collectie aan me voorbij gaan. Met een beetje pijn aan mijn hart? Ja, want de collectie bevatte een lakje dat ik heel graag aan mijn stash wou toevoegen. Toen ik onlangs even binnenliep in de Ici Paris XL en ik zag dat de volledige Sexy! collectie in de sale was kon ik net een vreugdedansje bedwingen en kocht ik toch nog de kleur ‘274 Sensual’. Hoewel dit lakje waarschijnlijk niet meer te koop is wou ik hem jullie toch nog even tonen. Want wauw, wat is hij mooi!

102

KOH is zo’n merk waar ik altijd weer bijna kwijlend naar sta te kijken. Alles aan het flesje nagellak straalt luxe uit (wat ook wel mag voor die vreselijk hoge prijs!) en de kleuren zijn steeds weer geslaagd.  Zo ook ‘Sensual’. Dit kleurtje is het best te omschrijven als een mintgroene kleur vol heel erg kleine flakies. Doet me denken aan de schubben van een zeemerminnenstaart, zo’n kleurtje die doet verlangen aan felblauwe stranden en zon. 

121

119

Neen ik plaatste niet per ongeluk twee keer dezelfde foto. Maar zo zie je goed hoe mooi dit lakje glinstert als de zon erop schijnt. Verder lakt dit lakje hemels. De lange grote dop ligt makkelijk in de hand waardoor je makkelijk netjes kunt lakken (behalve als je net als ik nagels hebt die tijdens het lakken afbreken, mijn excuses). De droogtijd is kort en de lak blijft zo’n 5 dagen zitten zonder chippen. Een record voor mijn nagels waar nagellak anders met moeite 2 à 3 dagen blijft zitten.

Enig minpuntje is dat de lak vrij sheer is, waarschijnlijk komt dit door de fijne glitters, waardoor je toch 3 à 4 laagjes moet opbrengen voordat je nagels mooi gedekt zijn. Positief aan sheer lakjes is natuurlijk dat je ze kunt gebruiken als topcoat over één van je andere lakjes.

135

Ik ben heel blij dat ik dit lakje heb kunnen scoren. Maar of ik er de volledige prijs voor neergelegd zou hebben? Neen, 15 euro is echt overdreven duur voor een nagellak, zelfs al lakt hij ongelofelijk goed. Toch ga ik deze lente en zomer flink pronken met mijn zeemeerminnagels. 

Q: Zouden jullie 15 euro betalen voor een nagellakje?

4 gedachtes over “NOTD: KOH 274 Sensual

  1. Wat een mooie kleur, heerlijk voor het voorjaar!
    Jammer dat hij pas in 3/4 laagjes dekt. En 15 euro voor een lakje zou ik wel doen als ik hem echt super vind! Soms moet je jezelf ook eens verwennen met iets moois toch 😉

Geef een reactie

