Essence Stay Matt Lip Cream – Velvet Rose

DSC01549

Ondertussen zijn mijn roze lipsticks niet meer op mijn twee handen te tellen, maar toch kan ik niet weerstaan om steeds opnieuw van dit soort lieve roze kleurtjes te kopen. Mijn nieuwste aanwinst is de Stay Matt Lip Cream van Essence in de kleur Velvet Rose. Vandaag vertel ik jullie meer over dit nieuwe product. Maar ik kan alvast verklappen dat hij zeker het bekijken waard is!

DSC01554

Essence vernieuwde onlangs zijn assortiment en deze ‘Stay Matt Lip Creams’ zijn één van die nieuwe producten. Ze zijn in vier verschillende kleuren te koop en ik kocht met oog op de komende lente de lieve roze/perzikachtige kleur. Leuk detail is dat de Stay Matt Lip Creams matt zijn. Ze gaan dus perfect mee met de grote trend voor komend seizoen.

DSC01557

DSC01561

De lip cream komt in een simpele plastieken huls waardoor de kleur te zien is. Simpel maar mooi voor een budgetmerk. De applicator is vrij gewoon, maar werkt prima.

Wat me meteen opviel was de lekkere geur van de lip cream, een beetje zoals de lipsticks van MAC, karamelachtig. Pluspunt want iets met zo’n lekkere geur smeer ik veel liever op mijn lippen. Verder viel me ook op dat de cream een vrij dikke substantie heeft die heel romig aanbrengt op de lippen. Het is even zoeken om de kleur egaal aan te brengen maar eenmaal op de lippen voel je de kleur niet zitten en voelen je lippen zacht aan.

DSC01567

DSC01579

Even niet letten op de vrij charmante full face foto (uhum) maar hierop zie je hoe lief en zacht de kleur er op de lippen uitziet. ‘Velvet Rose’ is trouwens ontzettend gepigmenteerd en blijft toch enkele uurtjes op mijn lippen zitten. Voor mij is dit mijn must-have lipkleur voor de lente. Misschien is dit wel het beste budgetproduct dat ik in mijn stash heb liggen. Inderdaad ik ben een heel tevreden meisje!

De Essence Stay Matt Lip Creams zijn in vier verschillende kleuren te koop in het kruidvat voor 1,99 euro.

Q: Wat is jullie favoriete budgetproduct?

5 gedachtes over “Essence Stay Matt Lip Cream – Velvet Rose

  1. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

