5 dingen die mij vrolijk maken

Het lijkt alsof de winter dit jaar oneindig lang blijft duren. We hebben ondertussen al meer sneeuw gezien dan de voorbije 10 jaar en hoewel ik ontzettend graag mutsen, wanten en dikke sjaals draag hunker ik naar jurkjes, rokjes en mouwloze hemdjes. Omdat ik denk dat iedereen wel een beetje zonnestralen kan gebruiken som ik vandaag 5 dingen op die mij altijd gelukkig en vrolijk maken. Zelf tijdens deze koude dagen.

001

1. Lachen

Ik ging dinsdag nog naar de nieuwste live-show van Alex Agnew en wat heb ik daar hard gelachen. We lachen naar mijn mening veel te weinig en dus vind ik het fijn om iedereen rondom mij te horen schaterlachen. Wanneer we lachen ziet het leven er gewoon zoveel mooier en zonniger uit. En dat lachen kan die vele kleine gênante momenten die we dagelijks meemaken (of hoe noem je anders zo’n moment waarbij je struikelt over een deurstop bij het verlaten van een druk restaurant) veranderen in momenten die je later nog vele schaterlachen kunnen opleveren.

2. Bloesjes

Mijn kleerkast hangt ondertussen al vol met bloesjes in allerlei kleuren en modellen. Wanneer ik ’s morgens de deuren van mijn kleerkast open en ik al die felle kleuren en motiefjes zie dan kan ik niet anders dan mijn dag goed te beginnen. Bloesjes staan bij mij gelijk aan lente, bloemen en zon. Ja, ook in de winter.

111

3. Pakketjes

Ik vind online shoppen veel leuker dan gewoon shoppen om 1 reden.. De pakketjes die de postbode komt afleveren. Telkens is het weer een klein cadeautje dat je mag uitpakken. Daarbij komt ook dat het altijd spannend is om je geshopte spulletjes in real life te zien. Zo’n spannend gevoel, I love it! Voor mijn part mag de postbode elke dag pakketjes bij me komen afleveren.

4. Romantische kapsels

Ik heb het al enkele keren gezegd. Ik ben mijn haar aan het laten groeien en sinds heel lang kan ik eindelijk weer experimenteren met verschillende kapsels. Mijn favorieten zijn de hoge knot, vlechtjes of gewoon een grote bos krullen al dan niet opgevrolijkt door een strikje of ander soort haarklem. Ik heb al gemerkt dat ik zoveel vrolijker ben als mijn haar er ook vrolijk uitziet.

005

5. Vrolijke make-upjes

Nu het lente is merk ik dat ik make+up koop die er zoveel vrolijker uitziet. Felle kleuren lippenstift, blushes in verpakkingen waardoor je niet anders kunt dan een glimlach op je lippen te krijgen. Het is net alsof al die verschillende vrolijke producten ervoor zorgen dat het onmogelijk is om niet met een goed gevoel je make-up aan te brengen. 

Q: Waar worden jullie vrolijk van?

6 gedachtes over “5 dingen die mij vrolijk maken

Geef een reactie

