Review: Mac Archie’s girls blushes

006

Normaal laat ik de limited editions van MAC aan me voorbij gaan. Ik geef toe, het zijn prachtige producten maar hun prijzen zijn een flinke hap uit mijn budget. Maar toen ik de productfoto’s zag van de MAC Archie’s Girls collection werd mijn aandacht toch getrokken. Allemaal prachtige producten verpakt in schattige cartoonachtige verpakkingen. I loved it! Toen ik de swatches op verschillende blogs voorbij zag komen was ik verkocht en ik besloot mezelf een cadeautje te doen. Uiteindelijk belandden de twee blushes uit de collectie in mijn virtuele winkelmandje en drie dagen later kreeg ik mijn eerste MAC pakketje binnen. Beide producten zijn inmiddels niet meer te koop op de webshop maar omdat ze zo mooi zijn review ik ze voor jullie toch in dit artikel.

008

Laten we het eerst even hebben over de webshop van MAC. Mijn eerste bestelling verliep vlot en mijn verzending kwam al na drie dagen binnen. Een heel erg goede service. Leuk detail is ook hoe de producten verpakt zijn, stevig ingepakt in een kartonnen doos om daarna nog eens afzonderlijk in een papiertje verpakt te worden. Een klein cadeautje om uit te pakken. En ja, ik ben een echte sucker in dit soort kleine extraatjes.

011

De ‘Archie’s girls’ collectie bestaat uit twee delen. Enerzijds heb je het ‘Veronica’ deel, zij is het verwende meisje en dat is ook wel in de producten terug te zien. Iets donkerder en gewaagder dan de producten van ‘Betty’. Zij is dan ook het brave schattige meisje. Ik kocht dus de twee blushes ‘Cream Soda’ en ‘Prom Princess’. Mag ik trouwens nog even zwijmelen over de doosjes waarin de blushes komen. Het witte doosje is net weer wat anders dan de zwarte verpakking die we van MAC gewoon zijn. Op de bovenkant zie je het hoofd van Veronica of Betty. Sommigen zullen dit kinderachtig vinden maar ik vind dit cartoonachtige verpakking geweldig.

023

028

Links zie je ‘Prom Princess’. MAC omschrijft deze kleur als een medium roze bessentint met een satijnen finish. ‘Cream Soda’ daartegen omschrijft MAC als een lichte, neutrale koraaltint met satijnen finish. In eerste instantie wou ik enkel ‘Prom Princess’ bestellen omdat ik ‘Cream Soda’ iets te licht vond voor mijn huid. Maar wat ben ik blij dat ik ‘Cream Soda’ toch kocht. In real life geeft dit perzikkleurtje een mooie gezonde blos. ‘Prom Princess’ is net iets te fel voor mijn huid maar volgens mij staat hij prachtig wanneer mijn huid iets bruiner wordt. 

035

Ik had het op voorhand niet verwacht maar dit kleurtje is mijn favoriete blush op dit moment. Doordat hij zo licht is staat hij lief en subtiel. Een echt kleurtje voor in de lente.

032

Hoe mooi ‘Prom Princess’ ook is, het is een tricky kleur voor de lichtere huidjes onder ons. Je moet hem al goed aftikken voordat je hem op je wangen kunt aanbrengen zonder eruit te zien alsof je voor clown solliciteert. Maar zoals ik al zei, deze kleur staat volgens mij prachtig bij een donkere huid of gebruinde huid. Deze blush gaat dus nog even aan de kant tot de zomer wanneer mijn witte melkhuidje verdwenen is.

045

De blushes zijn goed gepigmenteerd en geven al na een veegje veel kleur af. Enig minpunt aan deze producten is de prijs. Voor een blush van 6 gram betaal je 23 euro. Een flinke hap uit je portefeuille. Maar daarbij komt wel dat je vanaf 40 euro geen verzendkosten moet betalen. En voor die prijs krijg je natuurlijk ook kwalitatief goede producten. 

Q: Welke vinden jullie het mooist ‘Veronica’ of Betty’

10 gedachtes over “Review: Mac Archie’s girls blushes

  1. Pingback: Recap: Mijn mei 2013 | jlovesbeauty

  2. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

