Look of the day: Let it shine

061

De laatste maanden ben ik in een soort van geautomatiseerd make-up ritueel geraakt. Ik heb een lijstje van favoriete producten die ik elke morgen weer met veel liefde gebruik. Inderdaad saai en en niet zo avontuurlijk. Daarom besloot ik gisteren om even mijn normale make-upjes aan de kant te leggen en me te focussen op een full look inclusief een lijntje eyeliner. Al werd het me al snel duidelijk waarom ik die stap in het dagelijkse leven skip. Voor de volledige look klik op lees verder.

044

Voor de ooglook haalde ik mijn inspiratie op een foto van weheartit. Ik vond de kleurencombinatie van petrolgroen en paars ontzettend mooi en ondanks mijn verwachtingen heel draagbaar. Ik besloot ‘Buked’ uit het Naked Palette, een nude kleur oogschaduw, op mijn bewegend ooglid aan te brengen zodat de donkere kleuren niet te zwaar zouden ogen. Daarna gebruikte ik de paarse en zwarte kleur uit het ‘Original palette’ van Sleek in de crease. Onder mijn oog bracht ik met een oorstokje een oogschaduw van Catrice in de kleur ‘Petrol keeps me running’ aan. Onder mijn wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoeken bracht ik ‘Virgin’ aan, mijn favoriete highlighter uit het Naked Palette.  Om af te werken kregen mijn wimpers een laag zwarte mascara en op de waterlijn bracht ik zwart oogpotlood aan. Als laatste zette ik een winged eyeliner maar bij het zien van de foto’s had deze iets minder dik gemogen. Eigenlijk had ik nog een paar nepwimpers willen aanbrengen omdat ik deze wel bij deze look vond passen maar stiekem ben ik een hele slechte beautyblogger want ik heb totaal geen ervaring met nepwimpers. 

036

Omdat mijn huid besloten heeft dat ik terug een puber wordt en me opzadelt met een heleboel puistjes heb ik eerst een flinke laag concealer aangebracht. Hierover bracht ik een mix van mijn tinted moisturer en een foundation van Park Avenue aan. Om het geheel wat matter te maken poederde ik daarna mijn gezicht en hals af met de skin finish compact powder van Catrice. 

Op mijn wangen bracht ik mijn favoriete blush ‘Cream Soda’ van MAC aan en de jukbeenderen werden van een beetje highlighter voorzien. Hiervoor gebruikte ik de kleur ‘Sin’ uit het Naked Palette. En wat is deze kleur oogschaduw prachtig als highlighter. De kleur is het best te omschrijven als een lichtroze kleur met gouden schijn, en schijnen doet hij want check de foto’s hierboven. 

Omdat de ogen best hevig zijn voor mijn doen besloot ik mijn lippen rustig te houden door enkel een lichtroze gloss van Essence aan te brengen. 

041

Het lijkt echt al een eeuwigheid geleden dat ik nog zoveel make-up op mijn gezicht had zitten en stiekem was ik heel blij dat ik het er terug af mocht nemen. Vooral de eyeliner en foundation voelden zo zwaar aan. Voorlopig houd ik dit soort looks enkel voor feestjes. 

4 gedachtes over “Look of the day: Let it shine

  1. de eyeliner zou ik iets dichter bij m’n wimperrand proberen te doen, maar eyeliner is gewoon moeilijk, zelfs als je het elke dag gebruikt zijn er van die dagen dat ’t ook niet lukt 🙂

  2. Pingback: Review: Essence stays no matter what waterproof eyeliner pen « jlovesbeauty

Geef een reactie

