Review: Essence nail art duo stylist

007

In elke mooie nailart zie je ze opduiken, de polkadots. Ik maakte ze met een afgesneden tandenstoker maar een echte dotting tool stond al eeuwen op mijn wishlist. Onlangs kwam ik in de vernieuwde Kruidvat van Kortrijk en daar zag ik tot mijn verbazing dat er een nieuw schap van Essence was bijgezet. Inclusief heel wat spulletjes voor nailart. Even later liep ik dus naar buiten met mijn allereerste dotting tool in handen en vandaag vertel ik jullie over mijn eerste ervaringen met dit handige stokje om stippen op je nagels te toveren.

024

Essence noemt deze dotting tool de ‘Nail Art Duo Stylist’ omdat je naast het zetten van dots ook streepjes en andere figuren op je nagels kunt toveren. Wat ik fijn vind is dat de ‘pen’ twee kanten heeft waardoor je twee verschillende groottes punten kunt maken. Verder is de verpakking vrij simpel maar mooi. Door het materiaal gaat het verwijderen van de nagellak op de puntjes vrij makkelijk dus kwalitatief is deze ook in orde.

PicMonkey Collage

Hier nog even een close-up van de twee zijdes. Links zie je de ‘kleinste’ punt waarmee je heel fijne stipjes kunt zetten. Volgens mij kun je deze zijde ook gebruiken voor streepjes of voor het zetten van steentjes. Rechts zie je de iets dikkere bol en deze werkt heel fijn voor het zetten van de beroemde polkadots of voor het maken van bloementjes. Ik ging geïnspireerd door de achtergrond van deze foto’s aan de slag met een lief roze kleurtje en witte stempelverf. Hieronder zie je mijn creatie. 

027

Hoewel de eerste stipjes (zie duim en wijsvinger) niet zo soepel verliepen had ik het tegen mijn pink onder de knie. De stipjes zetten ging veel makkelijker dan met mijn oude saté-prikker en door de twee diktes kun je spelen met verschillende patronen. Ik heb de smaak alvast te pakken.

Deze Nail Art Duo Stylist is te koop in het kruidvat (met extra Essence Schap) en kost 1,99 euro. Niet zo budget dus als Ebay maar wel een prima alternatief voor degenen die niet zo’n fan zijn van online winkelen.

2 gedachtes over “Review: Essence nail art duo stylist

Geef een reactie

