Review: Forbidden Euphoria by Calvin Klein

017

Als ik mij niet vergis heb ik nog niet vaak over parfum geschreven. Gewoon omdat ik nog een nieuweling ben op gebied van geuren en parfums persoonlijk vindt. Toch wou ik voor vandaag een uitzondering maken want enkele maanden geleden kocht ik ‘Forbidden Euphoria by Calvin Klein’. Een heerlijk zoet parfum dat voor mij gemaakt lijkt te zijn. Zet je schrap voor een artikel over mijn favoriete geurtje op dit moment.

028

Na wat research op internet ontdekte ik dat ‘Forbidden Euphoria’  in september 2011 op de markt gebracht werd. Het was meteen de opvolger van ‘Euphoria Women’ en is gericht op de jongere vrouwen die zich onafhankelijk willen voelen. Als 21 jarige aan de start van mijn leven mag ik mij dus helemaal tot deze doelgroep rekenen, al vind ik de geur niet echt jong te noemen en lijkt hij mij ook perfect voor de iets oudere vrouwen.

037

In eerste instantie werd ik niet aangetrokken door de verpakking. Al merk ik dat ik het flesje steeds leuker begin te vinden. Vooral wanneer het zonlicht op de flacon valt is deze een pareltje. Het parfum komt in een transparante glazen flacon met verschillende kleuren paars als accent. De dop is rechthoekig en bevat de naam van het parfum. Mooi, clean en best luxueus maar stiekem, is dit zo’n flesje waar ik in de parfumerie over zou kijken. 

026

Ik ben niet goed in het beschrijven van geuren dus heb ik even opgezocht welke noten het parfum bevat.

topnoten: mandarijn, framboos en perzik
hart: bloemige aroma’s zoals orchideeën, roze pioenroos en jasmijnbloemen
basis: muskus, kasmier hout en patchoeli

Na het zien van de geuren wist ik meteen waarom dit parfum helemaal mijn ding is, het bevat namelijk perzik, jasmijn, orchideeën en muskus, mijn absolute favoriete geuren. ‘Forbidden Euphoria’ is vooral een subtiele zoete geur die inderdaad zowel bloemig als fruitig ruikt. Een echte meisjesgeur dus. Dit soort geuren zijn perfect draagbaar doorheen het hele jaar al vind ik hem eerder een echte lente-zomergeur.

031

Na het aanbrengen blijft de geur subtiel aanwezig. Geen echt zwaar parfum die stoort maar wel een aanwezige geur die vrij veel complimentjes oplevert. Ik vind hem daardoor perfect draagbaar voor alledaags gebruik.

‘Forbidden Euphoria by Calvin Klein’ is te koop in parfumeriezaken en is in drie formaten te koop.

30 ml: 39 euro
50 ml: 55,50 euro
100 ml: 71,25 euro

Q: Lijkt deze geur jullie wat?

2 gedachtes over “Review: Forbidden Euphoria by Calvin Klein

  1. Pingback: Euphoria by Calvin Klein for Women, Eau De Parfum Spray, 3.4 Ounce | WWW.PRODUCTSIN.COM

Geef een reactie

