Fashion: Mijn favoriete jurkjes voor komende zomer

PicMonkey Collage3

Vorige zondag mochten we even van de zon genieten. 20 graden en een wandeling later vond ik het tijd worden voor blote benen en dus droeg ik voor het eerst dit jaar een zomerjurkje. Ondertussen is dit jurkje alweer fris gewassen, gestreken in de kast gehangen maar het leverde me alvast de inspiratie op voor het artikel van vandaag. Ik ging even mijn favoriete webshops even langs op zoek naar de mooiste/leukste/schattigste jurkjes voor komende zomer. Tijdens het maken van bovenstaande collage voelde het trouwens stiekem als een klein beetje zomer. 

PicMonkey Collage

Pleated Polka Dot Dress with Belt €26,75 Ik ben momenteel gek op subtiele prints zoals deze schattige polkadots. Dit model moet het vooral hebben van het zwierige rokje en het schattige riempje maar ik vind deze echt een lief jurkje. Een paar sandaaltjes of balerina’s eronder en je kunt zo naar je werk of school vertrekken.

Floral Embroidered Chiffon Dress €23,75 Het is pas sinds kort dat ik wit echt ben beginnen appreciëren. Het staat lief, schattig en tijdens zo’n warme zomerdag voelt het fris aan. Leuk aan dit jurkje vind ik het kant op het bovenstukje en de collar. Door het riempje wordt dit meisjesachtige jurkje toch nog een beetje stoer. Deze zou ik dan ook combineren met een paar stoere sandalen of een paar laarsjes.

Multicolored Floral Print Dress €23,75 Again een heel lief jurkje maar dit soort jurkjes zijn perfect voor strand of voor op reis. Net omdat deze zo simpel is hoeft ze niet veel juwelen of aandacht bij de schoenen. Gewoon een paar ballerina’s, slippers of sandalen, een grote zonnebril op de neus en een strandtas rond de arm en je kunt zo langs de azuurblauwe stranden lopen. Ik vind het mintgroen met de subtiele bloemen trouwens erg leuk.

Polka Dot Shirtdress with Belt €21,75 Mijn favoriete jurkje uit deze rij. Een mouwloos jurkje met witte polkadots. Dit model staat volgens mij elk model en in de zomer is het gewoon fijn om dit soort jurkjes te dragen. 

PicMonkey Collage1

Geborduurde jurk € 25,99  Normaal ben ik geen fan van strapless jurkjes. Geen idee waarom maar ik krijg nachtmerries van afzakkende jurken en borsten die overal uitfloepen. Ik weet het flauwekul. Daarom ga ik komende zomer eens op zoek naar een leuk jurkje. Dit model maakt alvast een kans want het geborduurde detail aan de voorkant van de jurk vind ik geweldig.

Jurk gehaakt €35.99 Ik heb ondertussen twee gehaakte jurkjes in mijn kast hangen. Ik vind het effect ontzettend leuk en het staat meteen vrolijk. Rood vind ik een kleur waar iedereen mee weg kan en die vrouwelijkheid uitstraalt. Leuk jurkje.

Asymmetrische jurk €25,99 De assymetrische trend is nog steeds niet over en hoewel ik het een tricky trend vind blijf ik het leuk vinden. Dit jurkje is hooggesloten door een kleine collar en moet het dus hebben van de sexy snit aan de benen. Ik vind vooral de kleur mooi.

Jurk met bloemenprint €25,99 Ik heb een kleine obsessie met bloemenprints en kant en dus vond ik dit jurkje wel interessant. Ik blijf het contrast vrij groot vinden, een felle lieve bloemenprint gecombineerd met zwart stoer kant. Hoe meer ik dit jurkje bekijk hoe leuker ik het vind.

PicMonkey Collage2

School of Frock Dress $54,99 Ik hou van dit soort jurkjes. Een felle kleur, subtiele print en schattige details zoals een collar. Ik ben een grote retro fan en dus zou ik een hele kleerkast van dit soort jurkjes willen hebben.

It’s Only Mint Believe Dress $49,99 Dat mintgroen mijn favoriete kleur is weten jullie ondertussen al. Maar wat een prachtig jurkje is dit. Ik vind vooral de details van het kant ontzettend mooi. Volgens mij staat deze superleuk met een paar simpele slippers.

Piano Concerto Dress $99,99 Phoeh 100 dollar is een hoop geld voor een jurkje maar ik vond deze wel interessant. Hij heeft een vrij opvallende maar zachte print en is afgewerkt op de plekken waar je figuur goed uitkomen. Deze mag misschien een beetje ouderwets zijn ik denk dat jurkje heel flatterend is.

Refine Mint Dress in Peppermint Red $52,99 Als laatste heb ik nog een rood jurkje met grote polkadots. Van deze vind ik vooral het rokje superleuk door de vele plooitjes. Al is dit jurkje misschien iets meer geschikt voor de lente en herfst dan echte warme zomerdagen.

forever21
bershka
Modcloth

Q: Welk jurkje is jullie favoriet?

2 gedachtes over “Fashion: Mijn favoriete jurkjes voor komende zomer

Geef een reactie

