Review: Essence stays no matter what waterproof eyeliner pen

165

Het was alweer een hele tijd geleden dat ik nog een nieuwe zwarte eyeliner kocht. Na het eyelinerfiasco van een paar weekjes geleden kon ik er niet meer omheen. Mijn oude eyeliner van Essence had zijn beste tijd gehad en dus kieperde ik hem de vuilnisbak in, om hem daarna te vervangen door de ‘Stays no matter what waterproof eyeliner pen’ van Essence. Deze eyeliner is volgens Essence waterproof, partyproof en lifeproof. Een hele mond vol mooie beloftes die ik natuurlijk wou uittesten. Vandaag vertel ik jullie meer over deze stift eyeliner. Benieuwd? Lees dan snel verder.

170

Essence heeft meerdere Stift Eyeliners in het assortiment maar ik was het meest benieuwd naar bovenstaand stiftje. Deze beloofd dat je eyeliner 24 uur blijft zitten en volledig waterproof is. Volgens mij is dat wat we zoeken in een eyeliner.

Op de verpakking kan ik niets opmerken. De eyeliner komt in een lange zwarte huls waarop felle neongele letters staan. Leuk. Ik vind trouwens dat de producten van Essence en Catrice steeds leukere verpakkingen krijgen.

178

De eyeliner heeft een lange spitse vilten top waarmee je hele fijne lijntjes kunt zetten. Mede doordat hij zo fijn is kun je heel precies werken en gaat het zetten van een lijntje heel erg makkelijk. Nooit gedacht dat ik in één beweging een strakke wing zou kunnen zetten. Waar ben je al die tijd, dat ik met mijn liquid eyeliners zat te klunzen geweest?

186

De kleur is op deze swatches niet pikzwart te noemen. Ik vind hem eerder donkergrijs. Hierbij moet ik wel zeggen dat je de kleur kunt opbouwen en wanneer je een paar over het lijntje gaat kun je hem echt wel zwart krijgen. Tot hier ben ik heel tevreden over deze eyeliner pen. Het gaat zo makkelijk om een winged eyeliner te maken, juist omdat de top zo fijn is.

En nu komt het minder goede nieuws want ‘stays no matter what waterproof’ is toch wel een valse belofte. De eyeliner is niet waterproof en loopt uit. Niet ideaal dus wanneer het regent. De lijntjes op mijn hand kreeg ik er dan ook zonder al te veel poetswerk af. Ook op mijn ogen heb ik het gevoel dat de eyeliner niet blijft zitten en uitloopt. Misschien ligt het aan eraan dat ik een vrij vettige huid heb want op internet las ik vooral goede dingen over deze eyeliner pen.

2013-04-251

Raad ik hem jullie aan? Wel ik vind het een twijfelgeval. De eyeliner is lekker budget en ik vind het puntje makkelijk werken. Het is me nog nooit zo makkelijk gelukt om een winged eyeliner te zetten. Maar we kunnen er niet omheen dat hij niet waterproof is en uitloopt. Neen, ik ben niet overtuigd. Wat vinden jullie?

Te koop in het kruidvat voor 2,59 euro

9 gedachtes over “Review: Essence stays no matter what waterproof eyeliner pen

  1. De prijs is wel prima, maar dan ga ik liever voor een wat duurder product dat wel de hele dag op z’n plek blijft. De fluidlines van MAC zijn super!

Geef een reactie

