Review: NYC Big Bold Curl mascara

053

Als je net als ik gezegend bent met korte wimpers die je pas ziet wanneer je er met een vergrootglas boven hangt is een goede mascara onmisbaar. Ik dacht mijn holy grail gevonden te hebben in de showtime mascara van NYC maar stiekem wou ik meer. Lange zwarte wimpers die tot ver boven mijn ogen reikten. Toen ik las dat NYC met een nieuwe mascara kwam die je wimpers tot 147% langer maakte zonder klonters of spinnepootjes te creëren, kon ik niet snel genoeg naar het Kruidvat hollen. Ondertussen is de ‘Big Bold Curl mascara’ flink uitgetest en is het tijd om jullie te vertellen of deze mascara mij eindelijk lange volle wimpers geeft.

063

Ik ben fan van hoe deze mascara eruitziet. De huls is fel turquoise met roze letters die schitteren wanneer er zon opvalt. Deze mascara mag dan wel onder de noemer budgetproduct vallen, zijn verpakking vind ik er zeker niet goedkoop uitzien. Wanneer de huls sluit hoor je een klik, fijn want zo weet je dat de mascara echt dicht is en niet uitdroogt. Verder is deze mascara dermatologisch getest en geschikt voor lenzendragers. 

056

Het borsteltje is vrij groot en gebogen naar het midden toe. Zo’n groot borsteltje zorgt ervoor dat je makkelijk en snel je wimpers in de verf kunt zetten zonder veel laagjes aan te brengen. Het bolle midden zorgt er dan weer voor dat je makkelijk de vorm van je ogen kunt volgen. Klinkt allemaal goed maar in praktijk is het toch wennen zo’n enorme borstel. Vooral bij mijn onderste wimpers heb ik moeite om de mascara aan te brengen zonder het gedeelte onder mijn oog mee in te smeren.

PicMonkey Collage

Zoals jullie zien heb ik korte rechte wimpers die wel wat volume kunnen gebruiken. De’Big Bold Curl’ doet zijn werk goed. Mijn wimpers worden langer, zijn mooi gespreid, licht gekruld en echt zwart gemaakt en dat allemaal met één laagje mascara. Ja voor mijn wimpers is dit effect al heel wat. 

132

Toch heeft deze mascara een minder kantje want wanneer je hem in een paar laagjes aanbrengt krijg je echte spinnenpootjes. Het is dus oppassen bij het aanbrengen want bovenstaand effect (bij twee laagjes) vind ik echt niet mooi. Wel heb ik gemerkt dat hoe langer ik de mascara gebruik, hoe minder ik hiervan last heb. Misschien omdat de mascara wat harder wordt en dus niet aan het borsteltje samen klontert.

Buiten het feit dat het wat doseren is bij het opbrengen vind ik dit een fijne budget mascara. Maar of ik hem opnieuw zou kopen? Neen, ik heb al fijnere mascara’s gebruikt dan deze.

Te koop in het kruidvat voor 3,99 euro.

13 gedachtes over “Review: NYC Big Bold Curl mascara

  1. Ik vind het resultaat wel mooi, vooral de natuurlijke finish! Maar zoals jij het zelf al zegt, met meerdere laagjes verschijnen de spinnepootjes, bah! Jammer, want hij leek mij best oké!

  2. Jammer dat er bij meerdere laagjes al snel een spinnepootjes effect ontstaat. Met een laagje ziet het er een stuk mooier en natuurlijker uit!

  3. Pingback: Look of the day: Cream Soda | jlovesbeauty

  4. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Plaats een reactie