Look of the day: Cream Soda

???????????????????????????????

Dat ik gek ben op blush is geen geheim. Ik merk zelf dat ik de laatste dagen mijn ooglook afstem op de kleur blush die ik op mijn wangen heb. Zo ook met ‘Cream Soda’ van Mac. Deze blush is een lichte zalmroze kleur die je wangen een subtiele roze gloed geeft. Ik besloot om deze kleur verder te gebruiken in mijn look en ik koos voor een koper/gouden oogschaduw. Verder ging ik voor een winged eyeliner (yes, ik ben aan het oefenen voor die perfecte zwarte lijn) en een lichte rode kleur lippenstift. De look is volgens mij het best te omschrijven als een nude look die toch opvalt door de eyeliner.

PicMonkey Collage

Gezicht Mijn gezichtsmake-up is altijd hetzelfde. Ik begin met een laagje concealer onder mijn ogen en op de oneffenheden op mijn gezicht. Hiervoor gebruik ik de touch of Healty mix concealer van Bourjous. Daarna breng ik de ‘tinted moisturizer’ van Essence aan om deze af te poederen met de ‘skin finish compact powder van Catrice’.

Ogen Voor ik met oogschaduw aan de slag ga breng ik ‘primer potion’ van Urban Decay aan over mijn oogleden. Dit zorgt ervoor dat de oogschaduw blijft zitten en niet in lijntjes gaat trekken. Hierna neem ik mijn ‘Original’ palette van Sleek en breng ik een roze/gouden kleur aan op de binnenste helft van mijn ooglid. Hierna neem ik de bronzen kleur uit het Electric palette en breng ik deze aan over de roze kleur, over mijn gehele bewegend ooglid aan. Daarna kies ik ‘Toasted’ uit het Naked palette van Urban Decay en met een blending kwast blend ik deze in kleur vanuit de crease naar boven toe in de highlighter ‘Virgin’ die ik onder mijn wenkbrauwbot aangebracht had. Om af te werken breng ik een winged eyeliner aan en breng ik twee verschillende mascara’s aan op mijn wimpers. Op mijn waterlijn breng ik vanuit mijn binnenste ooghoek tot halverwege een wit oogpotlood aan (maakt het oog optisch groter) om de rest zwart te kleuren met een zwart oogpotlood.

???????????????????????????????

Blush en highlighter Op de appels van mijn wangen bracht ik ‘Cream Soda’ van Mac aan. Deze blush is vrij subtiel waardoor hij wel wat glitter kan gebruiken. Hiervoor gebruik ik de kleur ‘Sin’ uit het Naked palette. Maar omdat we voor een draagbare look gaan hou ik de glitter subtiel.

Lippen Mijn lippen kregen een lieve rode/ouderoze kleur. Hiervoor gebruikte ik een lipstick van Essence in de kleur ‘Fashionista’. Om de kleur subtiel te houden bracht ik de lipstick al deppend aan op mijn lippen.

297

Uiteindelijk is dit een vrij simpele en makkelijke look geworden die ik makkelijk voor school kan dragen. Al zou ik dan de eyeliner iets fijner maken, geen idee waarom maar zo’n dikke eyeliner doet me meteen aan een feestje denken. Wat vinden jullie van deze look?

???????????????????????????????

Gebruikte producten
Essence tinted moisturizer
Bourjous touche healthy mix concealer
Catrice Skin Finish Compact Powder
Urban Decay primer potion
Sleek – Original palette
Urban Decay – Naked palette
technic electric beauty oogschaduwpalette
Elf wimperkruller
NYC big bold curl mascara
NYC showtime mascara
Essence kajal pencil – black
Essence kajal pencil – white
Essence stays no matter what eyeliner
MAC – Cream Soda blush
Essence – fashionista lipstick

 

11 gedachtes over “Look of the day: Cream Soda

  1. Pingback: Look of the day: Best of Broadway | jlovesbeauty

Geef een reactie

