Picture time #17

large

bron: weheartit

Vandaag is het zondag en als je mijn blog wat volgt weet je wat dit betekent, Picture time. Inderdaad, één keer om de twee weken geef ik jullie een kijkje in mijn leven, al bracht ik de voorbije twee vooral in bed of in de zetel door. Ik kreeg heel veel hoofdpijn en belande uiteindelijk in het ziekenhuis. Twee weken later sukkel ik er nog steeds een beetje mee maar gelukkig bestaan er pijnstillers. Verder waren er heel veel leuke momenten, zo werd het eindelijk mooi weer, kocht ik heel veel schoenen (oeps), was er een groot familiefeest, was ik anderhalf jaar samen met het vriendje, bestond mijn blog 2 jaar en zijn de lessen terug begonnen (ook voor mijn metekindje trouwens die morgen zijn eerste echte kleuterklas schooldag heeft, spannend). De komende weken ga ik een paar dagen naar zee en bereid ik me voor op de komende examens. Druk druk dus. Hoe was jullie voorbije week?

20130501-151758

Ik zei het al in de inleiding, vorige week was ik anderhalf jaar samen met mijn vriendje. Als verrassing kreeg ik twee lakjes van NYC. Superleuk cadeautje. Ik hoop dat er nog vele maanden samen volgen.

20130501-151821

Mijn hondje weet ongeveer wanneer mijn mama en ik thuiskomen van school en werk. Ongeveer een half uurtje voordat we thuiskomen gaat ze bovenop de zetel zitten om ons op te wachten. Ontzettend leuk want wanneer we de auto of fiets voor het raam parkeren zien we haar staartje schudden van blijdschap. Wanneer de franse buldog van mijn zus bij ons is wil ze mijn hond altijd achter doen. Hier probeerde ze op de leuning te zitten maar omdat ze te dik is schoof ze er altijd van. Ontzettend koddig om ze samen bezig te zien.

nailart

Ik waagde me sinds lang nog eens aan een nailart en ik vond het resultaat echt super. Deze ga ik nog eens met iets fellere kleuren proberen te maken.

20130501-151858

Mijn tante en nonkel werden samen 100 jaar en daarvoor gaven ze een familiefeest. Het was lang geleden dat iedereen nog eens bij elkaar was en het was gezellig. Mijn tante is creatief en de naamkaartjes waren deze zakjes gevuld met een bloembol. Ik ben benieuwd welk bloempje er zal groeien.

20130501-151750

Nu de zon zich laat zien is mijn schildpad terug wakker geworden uit haar winterslaap. Vanaf de zon zich laat zien zit Jacqueline op de stenen te zonnen.

ziekenhuis

Het is niet dat ik schrik heb van prikjes maar toch heb ik het niet zo voor naalden. Ik ergerde me dan ook vreselijk aan de katheter die ik in het ziekenhuis in mijn arm kreeg. Elke keer ik me omdraaide bleef ik hangen met mijn draad en ’s nachts was ik zo slim om met gebogen arm te slapen waardoor de naald ’s morgens heel hard prikte. Brr, neen, ik ben geen naaldenpersoon.

20130501-151941

Jaren geleden stal mijn hond een beertje. Ondertussen zijn we heel wat jaren verder, is mijn hond bejaard en slaapt ze nog altijd met haar beer. Enkele dagen geleden kreeg mijn zus haar hond de beer in haar poten en dit is wat er van over blijft. De neus en een oog zijn verdwenen en het spul dat in de beer zit komt er langs alle kanten uit. Best zielig om te zien.

20130501-151839

Ik wil al jaren All Stars maar de voorbije jaren ging ik altijd voor nep/goedkope versies. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer last van mijn voeten waardoor ik eindelijk voor de echte ging. Beste beslissing ooit want wat zitten ze makkelijk.

Blote tenen

Wat was het de voorbije week mooi weer. Ik besloot me in het gras te zetten met mijn boeken. En ja hoor het was eindelijk blote tenen weer en ik kon eindelijk mijn nieuwe (neonroze) slippers aan.

20130501-151845

Omdat ik niet uit mijn bed kon had ik een avondles Frans gemist. Gelukkig mocht ik de notities overschrijven van een meisje en ik moest heel hard lachen toen ik zag dat ze schreef ”verbe avec tous les autre ‘voorzetsels”. Ik doe dit ook altijd wanneer ik een woord niet meer in het frans weet, gewoon terug overschakelen naar het Nederlands.

20130502-151324

Donderdag had ik mijn eerste echte schooldag na een maand vakantie. Na vier uur les stond mijn hoofd terug op ontploffen waardoor ik weer een middag in de zetel doorbracht. Gelukkig is de pijn terug over en ‘hout vasthouden’ ben ik al drie dagen hoofdpijnloos.

20130501-151931

Volgende week ga ik voor enkele dagen naar de zee. Daar is geen internet en dus ben ik volop aan het inplannen. Hier alvast een voorproefje van een artikel.

bril

Hoewel ik mijn haar laat groeien vond ik het toch weer tijd worden voor een kappersbezoek. Eigenlijk wou ik de toppen iets lichter laten verven maar de kapster wou dit niet doen door mijn vrij speciale haarkleur. Uiteindelijk werden enkel de dode punten geknipt en is mijn haar niet veel veranderd. Ik verbaas me wel over hoe leuk mijn haar gedroogd werd met die opspringende punten.

20130503-134228

Ja hoor, ik heb het misslipgloss boek. Ik zag hem totaal onverwacht in de Standaard Boekhandel van Kortrijk staan en hoewel ik hem eigenlijk niet wou kopen (krap bij kas, student, moederdag,.. je snapt het wel) kon ik hem echt niet laten staan. Hoe gek is het eigenlijk dat een beautyblogger uit Nederland haar boek in West-Vlaanderen verkoopt? Toont nog maar eens hoe succesvol ze is. En het boek is trouwens ontzettend vlot en leuk om te lezen.

Naamloos

Een van de leukste films die ik de laatste weken gezien heb is Pitch Perfect. Wat een heerlijke grappige komedie. Er zitten trouwens enkele heel geslaagde remixen in de film, vooral het laatste liedje kan ik wel honderden keren beluisteren. Een aanrader!

i

Toen ik even op facebook keek zag ik in mijn tijdlijn een foto waarop ik in en mijn vriendje in de achtergrond stonden. (knippen die overbodige mensen op de foto!) Ik heb echt moeten lachen toen ik onze gezichten zag. Oké de kwaliteit van de foto is niet super maar je ziet wel hoe raar ik kijk en welk boos gezicht mijn vriend trok. We hadden trouwens geen ruzie, haha, dit toont echt welke rare (in dit geval boze) gezichten we trekken tijdens onze gesprekken. Psst zie je trouwens mijn gekrulde haar?

???????????????????????????????

Soms laat ik de spulletjes die ik koop verpakken. Zo ook toen ik naar The Body Shop ging achter een dagcrème voor mijn mama.  Cadeautje of niet, zo’n doosje met strik ziet er gewoon zoveel leuker uit. Ben ik de enige die dit doet?

Dit vinden jullie vast ook leuk om te lezen

Picture Time #14
Picture Time #15
Picture Time #16

8 gedachtes over “Picture time #17

  1. He bah, wat naar dat je dan uitgerekend nu ziek moet zijn.
    Ik laat de cadeautjes soms voor mezelf gewoon inpakken, gewoon omdat het er dan zo leuk uitziet. hihi.

  2. Ik heb het boek van Cynthia ook gekocht:) ik ben er nu al effe in aan het lezen en merk dat ik al veel weet door gewoon haar site te volgen 🙂 we een fijn boek om te lezen!

  3. Pingback: Picture time #18 | jlovesbeauty

  4. Pingback: Picture time #19 | jlovesbeauty

Geef een reactie

