Mijn Mac producten

???????????????????????????????

Iedereen heeft wel een ‘guilty pleasure’ als het om make-up gaat. De een gaat vanzelf kwijlen als hij voor het schap van Catrice staat, de ander houdt meer van de luxe van Dior, Benefit en Chanel. Mijn ‘guilty pleasure’ is zonder twijfel Mac. Dit was het eerste merk waar ik een echte crush op had. Telkens ik een product of nieuwe collectie zag ging mijn hartje vanzelf harder kloppen. Toen was Mac helemaal nog niet zo makkelijk te koop en bleef het bij dromen. Ondertussen zijn we enkele jaren later en is er een webshop die mijn Mac producten netjes in de brievenbus levert. De voorbije twee jaar heb ik een kleine verzameling Mac producten in mijn stash, toch leg ik even de nadruk op klein want hoewel Mac vrij betaalbaar is in vergelijking met andere high-end merken blijft een Mac product een flinke duit kosten. Maar ondanks hun prijs zijn de producten van Mac vooral pareltjes (ondanks Mac sinds kort weer test op dieren! boeh!). Vandaag dus mijn Mac producten.

Blushes

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Laten we beginnen bij de blushes, meteen ook mijn favoriete producten van Mac. Ik kocht mijn eerste Mac blush samen met mijn moeder tijdens een dagje shoppen in Antwerpen. In eerste instantie wou ik een subtiele roze kleur maar de MUA koos een mineralize blush in de kleur ‘Love Joy’ uit. Deze kleur is het best te omschrijven als een donkerrode blush met gouden shimmer. In één woord, prachtig, al is deze kleur iets meer geschikt voor de winter en herfst.

Ongeveer een maand geleden plaatste ik mijn eerste bestelling bij de webshop van Mac en daar kocht ik twee blushes uit de Archie’s girl collectie. ‘Cream Soda’ is een lichte zalmroze kleur die overal bij past, ‘Prom Princess’ is een vrij opvallende frambooskleur.

???????????????????????????????

Op de vraag waarom de blushes mijn favoriete Mac producten zijn kan ik kort antwoorden. De blushes zijn goed gepigmenteerd, zijn makkelijk aan te brengen en zien er ontzettend leuk uit. Volgens mij is het dankzij ‘Love Joy’ dat ik een blush op mijn wangen echt ben beginnen appreciëren. Ben je van plan om je eerste Mac product te kopen, dan zou ik zeker overwegen om voor een blush te gaan.

???????????????????????????????

van links naar rechts ‘Cream Soda’, ‘Prom Princess’ en ‘Love Joy’

Oogschaduw

???????????????????????????????

???????????????????????????????

De oogschaduw van Mac is niet altijd even goed gepigmenteerd, vooral wanneer je vergelijkt met merken als Too Faced en Urban Decay. Maar soms zitten er echte pareltjes tussen. Zo ook ‘Honey Lust’, een echte honingkleur met glitter. Deze kleur werd me aangeraden door de MUA en dit is zeker een van mijn favoriete kleuren oogschaduw. Hij staat prachtig bij mijn blauw/groene ogen en is zowel licht als donker op te bouwen. En belangrijk, ondanks dit een oogschaduw met grove glitter is heeft hij geen fall out.

???????????????????????????????

Zoals je ziet heb ik deze oogschaduw al flink toegetakeld want middenin zie je een echte deuk, maar op onderstaande foto zie je hoe dit komt. Wat een prachtig kleurtje. Leuk detail is trouwens dat Blair van Juicystar07 deze kleur af en toe in haar filmpjes gebruikt.

125

Honey Lust

Lippenstift

???????????????????????????????

093

Mijn allereerste Mac product was een lippenstift in de kleur ‘Gel’. Hier hoort trouwens een grappig verhaal bij. Ik was samen met mijn ouders op citytrip in Parijs toen ik in de Sephora belandde. Daar zag ik een hele mooi lichtroze lippenstift in testervorm. Ik besloot het achterste doosje te nemen en keek niet meer naar de naam van de lippenstift. Eenmaal buiten zag ik dat ik een andere kleur gekocht had. Mijn lichtroze lippenstift was een gouden kleurtje geworden. Niet meteen iets wat ik zelf zou kopen maar eenmaal op mijn lippen is hij prachtig. Geen miskoop dus maar een onverwachte meevaller.

De andere kleur is ‘Modesty’, een echt lief rozige kleur. Ik wou een lippenstift voor alledaags gebruik en de MUA raadde me deze aan. Deze kleur is een echte mijn lippen maar beter en nog steeds vind ik deze kleur één van de mooiste in mijn stash.

???????????????????????????????

De lippenstiften van Mac hebben een heerlijke karamel geur en zijn ontzettend goed gepigmenteerd. Daarnaast blijven ze goed zitten, drogen ze je lippen niet uit en zijn in honderden kleuren te koop. Echte aanraders als je het mij vraagt.

???????????????????????????????

van links naar rechts ‘Modesty’ en ‘Gel’

???????????????????????????????

Ik gebruik al mijn Mac make-up met evenveel plezier. Ze zijn niet de goedkoopste aankoop geweest maar eigenlijk vind ik ze elke cent waard. Om af te sluiten antwoord ik nog op een vraag die vaak voorbij hoor komen. ‘Wat moet je kopen als je voor het eerst naar Mac gaat?’ Ik heb natuurlijk niet alle producten uitgetest en in mijn bezit maar ik zou gaan voor de blushes en lippenstiften. Op mijn wishlist staan ook nog de lipgloss want deze schijnen ook super te zijn. Wat is jullie favoriete Mac product?

7 gedachtes over “Mijn Mac producten

  1. Mooie producten 🙂 Ik ben een MAC fan. Ik heb zelfs gigantisch veel MAC oogschaduw, en de oogschaduw is dan ook mijn favoriete product. Ook hun concealers vind ik erg goed.

  2. Mooie producten! Ik kocht laatst een foundation.. Mijn portemonnee en ik hebben het nog steeds niet bijgelegd, maar hij is wel mooi. Ik ben aan het sparen voor een blush en lipstick!

Geef een reactie

