Look of the day: Frozen Rose

???????????????????????????????

Ik ben met mijn rode haren en blauwe ogen zonder twijfel een warm type. Hierdoor grijp ik sneller naar oogschaduw in warme kleuren zoals goud, bruin, oranje. Ook op mijn lippen vind ik een koraalkleur of warmere tint mooier staan. Maar af en toe wil ik iets anders en dan kom ik thuis met een lipstick met een koele ondertoon. Eigenlijk weet ik in de winkel al dat die kleur me niet voor de volle 100% zal staan maar hé zo’n leuk kleurtje moet ik gewoon hebben. Eenmaal gecombineerd met koele kleuren oogschaduw en blush ziet de lipstick er op mijn lippen opeens een heel stuk leuker uit. Vandaag toon ik jullie mijn ‘koele’ look.

PicMonkey Collage^^

Gezicht Sinds ik ontdekt heb welke producten mijn huid blij maken is mijn gezichtsmake-up elke dag hetzelfde. Dus hier val ik net zoals in mijn vorige artikelen in herhaling. Als eerste breng ik mijn dagcrème van het kruidvat aan om daarna een laagje ‘Tinted Moisturizer’ van Essence op te smeren. Hierna breng ik de ‘Touche Healthy Mix concealer van Bourjouis’ aan onder mijn ogen. Puistjes en andere oneffenheden werk ik weg met de ‘Coverstick’ van Essence. Omdat mijn gezicht niet zou gaan glimmen poeder ik af met de ‘Skin Finish Compact Powder van Catrice’.

Ogen Zoals ik al zei, ik ga meestal aan de slag met warme tinten. Voor deze ooglook ging ik echter voor zilver en paars/bruin. Als basis bracht ik de ‘Primer Potion’ van Urban Decay aan. Deze zorgt ervoor dat mijn oogschaduw geen kant meer uitkan. Eenmaal de basis in orde was bracht ik een zilveren kleur uit het 88 Matte Palette aan in de binnenste ooghoek. Mijn crease vulde ik in met een waterproof eyeliner van Avenue in de kleur ‘Silver Grey’. Dit oogpotlood gebruik ik trouwens veel te weinig. Net boven de crease bracht ik een donkere bruine matte oogschaduw aan. Het oogpotlood blende ik voorzichtig naar boven uit in de bruine kleur. Zo lijkt het alsof de zilveren, bruine oogschaduw en het zilveren oogpotlood mooi in elkaar overlopen. Om de ooglook wat heftiger te maken zette ik de bruine kleur in de crease nog wat heftiger aan. Onder mijn oog bracht ik een lijn zilveren oogpotlood aan die ik zachtjes uitblende. Op de waterlijn bracht ik zwart oogpotlood aan en mijn wimpers werden gekruld en aangezet met zwarte mascara.

153

Blush Omdat mijn ogen en lippen vrij heftig zijn heb ik de rest van mijn make-up simpel gehouden. Geen bronzer, highlighter dus maar enkel een koelroze blush op de appeltjes van mijn wangen. Omdat de kleur nogal fel is op de wangen heb ik de blush zacht afgepoederd.

Lippen Een kleur waarop Barbie of Nicki Minaj jaloers op zouden zijn komt op mijn lippen. Koelroze en vrij fel. Hij heet dan niet voor niets ‘Frozen Rose’.

139

Hoewel ik nog steeds de warmere kleuren mooier vind, vind ik zo’n koele look voor de verandering ook wel eens leuk. Ik weet zeker dat ik deze felroze lipstick heel vaak ga dragen. Wat vinden jullie?

???????????????????????????????

Gebruikte producten

Essence tinted moisturizer
Bourjouis touche healthy mix concealer
Catrice Skin Finish Compact Powder
Urban Decay primer potion
88 Palette – Matte
Elf wimperkruller
NYC big bold curl mascara
NYC showtime mascara
Essence kajal pencil – black
Park Avenue waterproof eyeliner – Silver Grey
Maulu Wilz – 02
Catrice Ultimate Colour Intense Lip Colour lipstick – Frozen Rose

6 gedachtes over “Look of the day: Frozen Rose

  1. Pingback: Look of the day: Best of Broadway | jlovesbeauty

Geef een reactie

