I love glitternails – Mijn favoriete glittertopcoats

???????????????????????????????

Als klein meisje vond ik die ene prinsessenBarbie met roze glitterjurk het leukste om mee te spelen. Niet omdat die Barbie de enige was met roze haren (ja echt waar) maar wel omdat haar jurk zo mooi glinsterde. Ik mag ondertussen al wat ouder zijn, de liefde voor glitter is nooit helemaal verdwenen. Of het nu een kledingstuk met glitterpailletten is of een mooie glitteroogschaduw, mijn hartje gaat er meteen sneller door slaan. Ook op mijn nagels vind ik glitter geweldig en dus bevat mijn stash heel wat glittertopcoats. Makkelijk om aan te brengen en toch lijkt het alsof je een heel wat moeite hebt moeten doen om je nagels zo leuk te krijgen. Vandaag toon ik jullie mijn mooiste (naar mijn gevoel toch) glittertopcoats uit mijn collectie.

Voordat we over gaan tot de glitter vertel ik jullie eerst wat meer over topcoats. Wat is een topcoat nu juist en waarom is het aangeraden om deze over je net gelakte nagels aan te brengen.

Een topcoat zorgt ervoor dat je nagellak lang blijft zitten.  Je brengt hem aan nadat je je nagels gelakt hebt met je favoriete of nieuwe kleurtje nagellak. Een topcoat zorgt voor glans en mooier gelakte nagels.

Nu we weten wat een topcoat is kunnen we overgaan naar mijn favoriete topcoats, namelijk de glittertopcoats. Al moet ik hierbij vermelden dat deze vooral dienen als extra laagje nagellak en niet om je nagellak langer te laten zitten. Meestal doe ik nog een extra laagje doorzichtige topcoat over de glitter.

Mijn favoriete glitternagellak

???????????????????????????????

wit

Doorheen de jaren heb ik verschillende prachtige glitternagellakken ontdekt en gekocht. Toch zijn er enkele die er voor mij echt uitspringen. Zowel budget (Essence en NYC) als niet zo budget (OPI).

Sinful Colours – See You Soon

één voor één hele mooie lakjes die pas tot hun recht komen over een andere (donkere) nagellak. Alle swatches werden genomen over ‘See You Soon van Sinful Colours’. Een hele mooie donkerblauwe kleur met subtiele glitter.

see you soon

OPI – Rainbow Connection

Als jullie mijn blog wat langer volgen weten jullie nog mijn obsessie met dit lakje. Deze glitterlak komt uit ‘The Muppet Collection’ van enkele jaren terug en wauw wat heb ik gekwijld op de persfoto’s van deze. Uiteindelijk heb ik hem bij een wedstrijd gewonnen en heb ik hem ontzettend veel keren gedragen. Heel wat complimenten later is hij toch wat in de vergeethoek geraakt en is hij stilletjes opgedroogd geraakt. Toch blijf ik deze lak zo mooi vinden door de grote glitters in verschillende kleuren. Al heb ik ondertussen al een budget dupe ontdekt van Essence.

PicMonkey Collage

New Look – gouden nagellak

Mijn eerste setje nagellak was er eentje van de New Look. Daarin zat dit gouden glitterlakje. Hij is zo oud dat ik hem zou moeten weggooien maar stiekem blijf ik hem daarvoor te leuk vinden. Buiten het feit dat hij ontzettend stinkt geeft hij je nagels hele mooie glitters. Perfect voor een feestje dus.

new look gouden lakje

Eyeko – Chi Chi Polish

Waar is de tijd dat Eyeko nagellak verkocht. Ik ben heel voorzichtig met deze lakjes omdat ik ze zo fijn vind. Mijn favoriet is ‘Chi Chi Polish’, een hele mooie subtiele roze glitter. Jammer dat deze niet meer te koop is want van deze zou ik zeker nog een back-up willen (al is het maar voor het ontzettend leuke flesje met poedel).

chi chi polish

Essence nail art special effect! topper – 08 Night in Vegas

Even geleden waren flakies het van het op nailartgebied. Wat was ik blij toen ik deze van Essence kon scoren. Deze geeft oranje en groene stukjes die mooi glinsteren in het zonlicht. Deze vind ik na al die tijd nog steeds ontzettend mooi.

flakies

Essence Remix Style Pop Top Coat – 01 Just Can’t get enough

Ooit gevonden voor een paar euro in een kortingbak en één van de mooiste lakjes die ik heb. Een explosie van fijne glitter die je nagels omtoveren tot een mini-discofeestje. Hoewel deze uit een Limited edition kwam is dit lakje ondertussen (als ik het goed heb) gewoon in het vaste assortiment te koop.

Essence

NYC Sparckle topcoat – 002 Supernova

Mijn laatste aanwinst en hoe meer ik hem draag, hoe mooier ik hem vind. Deze bevat hele kleine glitter die je nagels in de zon een heel mooi effect geven. Hier ga ik nog mee experimenteren want volgens mij is dit effect superleuk wanneer je enkel de bovenkant van je nagel lakt.

NYC

Hoewel de meeste lakjes uit LE komen en niet meer te koop zijn kun je toch hele mooie exemplaren scoren in de winkels. Essence, NYC en Catrice hebben hele mooie lakjes in hun assortiment die heel budgetproof zijn. Perfect om je nagels de special touche te geven zonder veel geld te moeten uitgeven. Welke is jullie favoriet?

tyb 097

5 gedachtes over “I love glitternails – Mijn favoriete glittertopcoats

Geef een reactie

