Review: NYC HD color quattro eye shadow – 815 Best of Broadway

???????????????????????????????

Hoewel ik oogschaduw één van de mooiste/leukste producten vind om te kopen heb ik mezelf een verbod op oogschaduw opgelegd. Want ondertussen heb ik elke kleur die je kunt opsommen in mijn bezit, soms zelf dubbel. Maar af en toe kom ik toch een palette tegen waar ik hebberig van wordt en die ik echt niet kan laten liggen. Toen ik de quattro eye shadow palettes van NYC zag liggen (hoe komt het dat ik deze schatjes nu pas ontdek!) kon ik me net beheersen om niet alle kleuren mee naar uis te nemen. Uiteindelijk liep ik met de roze/bruine variant naar de kassa en na hem enkele keren gebruikt te hebben vond ik het tijd om hem aan jullie te tonen en te vertellen wat ik van dit palette vind.

???????????????????????????????

NYC is naar mijn mening het beste budgetmerk voor oogschaduws, vooral van de mono-oogschaduw ben ik echt fan. Ik was dus heel benieuwd of dit quattro palette even gepigmenteerd zou zijn. Op de website van NYC staat alvast het volgende over deze quattro.

VOEG HD TOE AAN BEAUTY VOOR EEN EXPLOSIE VAN KLEUR! Van 4G naar 3D naar HD, technologie is de sleutel tot succes. NYC bereikt het volgende niveau met de nieuwe HD Quattro Eye Shadow Palettes.Hoge kleurintensiteit en hoge pigmentatie voor een intens resultaat.

Hoge kleurintensiteite en hoge pigmentatie, dit klinkt alvast als muziek in mijn oren.

???????????????????????????????

Hoewel NYC een budgetmerk is vind ik de verpakking van deze quattro heel erg mooi. De vier kleuren komen in een plastieken vrij stevig rechthoekig doosje. Niet speciaal behalve dat het deksel aan de zijkant naar boven open klikt. Doordat dit doosje niet zo groot is, is deze perfect om mee te nemen op reis of in je test. Handig want zo heb je op reis toch keuze uit verschillende kleuren oogschaduw zonder dat je veel te veel bagage moet meenemen. Naast de oogschaduws bevat het palette ook een dubbele sponsappliquater. Leuk detail is dat de oogschaduws een subtiel ruitjespatroon heeft (dit is geen overspray trouwens)

???????????????????????????????

Ik kocht ‘815 Best of Broadway’, dit palette bevat vier kleuren die van licht naar donker gaan. Behalve de donkere kleur die matt is, bevatten de andere oogschaduws een subtiele of grove glitter. Dit is zo’n palette waarmee je zowel heel zachte everyday looks als donkere smokey eyes mee kunt maken. Heb je nog niet zoveel ervaring met oogschaduw dan zijn dit soort palettes perfect om mee te starten.

Maar natuurlijk zijn we na de grote woorden van NYC vooral benieuwd naar het pigment van deze oogschaduws. Van links naar rechts zie je een champagne kleur die prima kan werken als highlighter, een zachte (zalm)roze kleur, een rood/bruine kleur met grove glitter en een hele donkerbruine kleur die lichtjes naar zwart neigt.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Deze swatches zijn droog aangebracht zonder oogschaduwbasis. Nja, de donkere kleuren hadden wel wat meer kleur mogen bevatten. Ik heb heel wat keren over de oogschaduw mogen gaan voordat ik dit resultaat kreeg. Vooral van de rode/bruine kleur had ik wel wat meer verwacht en stiekem ben ik niet zo’n fan van de grove glitter. De lichte kleuren daarentegen zijn prachtig. Vooral van de glitter in de lichte kleuren ben ik fan. Volgens mij heb ik mijn nieuwste perfecte highlighter gevonden.

De oogschaduws hebben geen fall-out, zijn makkelijk te blenden en vooral de donkere kleuren zijn goed op te bouwen.

???????????????????????????????

Hoe mooi dit palette er in zijn doosje uitziet, ik ben niet volledig overtuigd. De lichte kleuren zijn prachtig maar de donkere kleuren hebben me wat ontgoocheld. Jammer want dit had het perfecte nude palette kunnen zijn. Te koop in het kruidvat in verschillende kleurencombinaties voor 3,99 euro per stuk. Q: Hebben jullie ervaring met de HD color quattro eye shadows van NYC?

Voor ik het vergeet, door tijdsgebrek (weekje vakantie aan zee) komt een look met dit palette in een apart artikel.

5 gedachtes over “Review: NYC HD color quattro eye shadow – 815 Best of Broadway

  1. Ik heb toevallig net mijn eerste NYC producten getest, haha. Bevalt op zich goed! Ik vind NYC een beetje een ondergewaardeerd merk.. Dit palette ziet er op zich prima uit, helemaal voor de prijs.

  2. Ik heb nog nooit goeie ervaringen met NYC gehad. Altijd al teleurgesteld geweest over de kwaliteit, de kleurintensiteit en de pigmentatie van de producten.

  3. Pingback: Look of the day: Best of Broadway | jlovesbeauty

Geef een reactie

