Mijn 10 guilty pleasers films

large (3)

bron: weheartit

Elke man/vrouw die op deze planeet rondloopt heeft wel iets waar hij zich stiekem voor schaamt. Of het nu is omdat je als 54-jarige man luidkeels meezingt met one direction (Ja papa ik heb het over jou)  of omdat je nog steeds begint te dansen als je de ‘Hippie Shake’ van K3 hoort (Dit is er eentje van mij) of omdat je nog steeds bij Disney Channel blijft hangen, al ben je daar al veel te oud voor. Deze guilty pleasers maken het leven net dat ietsje leuker en mooier. Daarom vertel ik jullie vandaag mijn 10   guilty pleasers op filmgebied. Deze films kan ik ontelbaar keren blijven kijken en staan zonder twijfel onder het genre ‘huil- meidenfilm’.

Step Up

Ik was nog een echte tiener toen deze film uitkwam en ik weet nog dat ik hem samen met mijn mama en zus in de cinema ging kijken. Zoals het een tiener beaamt was ik na het zien van deze film stiekem verliefd op Channing Tatum en wou ik zo goed kunnen dansen als Jenna. Jammergenoeg bleek ik niet voorzien van zoveel talent en stopte ik na mijn eerste les breakdance (op mijn schouder staan ronddraaien lukte me echt niet). Toch kan ik na al die jaren nog steeds van deze dansfilm genieten en ik heb zelf enkele liedjes uit deze film op mijn ipod staan. (Nostalgie)

Nothing Hill

Dit is mijn all-time favoriete romantische komedie. Wat is Julia Roberts een goede actrice en wat was Hugh Grant leuk. (op een nerdy sullige manier dan)  Ik heb vele avonden versleten met het bekijken van deze film. Hoewel ik hem op video en op de digibox staan heb zit ik nog steeds voor de tv wanneer hij wordt uitgezonden. Een tijdje geleden heb ik zelf mijn vriendje verplicht tot het kijken van deze klassieker. Ja, zo mooi vind ik deze film.

A Cinderella story

Ah wat was ik fan van Hillary Duff. Dat die knappe jongen (zijn naam ontspringt me even) de droomprins was vond ik helemaal niet erg. Ik ben zowiezo dol op sprookjes en dus vond ik dit verhaal geweldig romantisch. Het is alweer even geleden dat ik hem gezien heb maar ik weet zeker dat ik weer helemaal zou wegzwijmelen.

large (5)

Mean Girls

Het mag dan misgelopen zijn met Lindsay Lohan, acteren kon ze wel. Één van mijn favoriete films als tiener was Mean Girls. Onlangs zag ik Mean Girls 2 en hoewel het andere actrices/acteurs waren heb ik er toch van genoten. Dit is zo’n echte meidenfilm om samen met je vriendinnen te kijken.

High School Musical

Ja hoor, ik ben lang geleden nog in zwijmel gevallen voor Zac Efron zijn zangtalent. Ik was grote fan van de High School Musicals al vond ik de eerste film de leukste. Deze is trouwens de enige die ik nu nog steeds met plezier bekijk (en luid meekweel, want ja alle liedjes ken ik natuurlijk helemaal vanbuiten)

Pitch Perfect

Dit is volgens mij de enige ‘nieuwe’ film in dit lijstje. Pitch Perfect is een film waar a-capella zang centraal staat. Hoewel de inhoud van de film soms een beetje over the top is (hallo, sneeuwengelen maken in iemand zijn plas kots?) ben ik fan van de liedjes en remixen doorheen de film. Voorlopig luister ik non stop naar de soundtrack van deze film.

large (6)

Marry Poppins

Een hele oude musical waar ik nog steeds heel erg van kan genieten. Al is het maar om nog eens dat superlange woord ‘supercalifragilisticexpialidocious’ te kunnen meezingen. Een film die me terugneemt naar mijn kinderjaren en waar ik altijd een blij gevoel van krijg. Zowiezo ben ik gek op dit soort oude musicals.

Confession of a shopaholic

In het middelbaar vond ik boekverslagen van hele oude boeken zo saai om te maken dat ik altijd wat smokkelde. Meestal koos ik een boek van Sophie Kinsella om een review over te schrijven. Waarschijnlijk moeten ze best goed geweest zijn want ik kreeg nooit commentaar over het mis uitvoeren van de opdracht en uiteindelijk waren alle andere leerkrachten op de hoogte van mijn ‘Shopaholic’ liefde. Ik heb die reeks boeken echt verslonden en ik was heel erg blij toen er eindelijk een film werd uitgebracht. Al blijf ik stiekem meer fan van de geschreven versie van Rebecca en Luke.

01fcc9872e4314a625cd74cddf12a186_large

Hairspray

Wederom een film waarin Zac Efron de hoofdrol speelt. Het was trouwens ongeveer in de ‘High School Musical’ periode dat deze film uitkwam dus jullie snappen wel dat mijn tienerhormonen me naar de cinema sleurden voor Hairspray. Ik blijf deze musical superleuk vinden al is het maar om John Travolta als vrouw te zien. Heerlijke film.

Footloose

Moet ik nog vertellen dat ik dol ben op musicals en dansfilms? Footloose kan dus niet in dit rijtje ontbreken en dan heb ik het over de oude Footloose. Onlangs hield ik met mijn vriend een oude dansfilmavond en het was weer genieten van de muziek en danspasjes uit deze film.

Eerlijk, ik kan nog wel enkele films bedenken die in dit rijtje thuishoren. Sex and the city, Music and Lyrics, The Notebook, Harry Potter, Legally Blonde, Britgit John Diary,… allemaal films die me uit de verveling halen op een regenachtige dag of die me wat minder ziek laten voelen terwijl ik met koorts onder de dekens lig. Welke films zijn jullie guilty pleasers en kennen jullie bovenstaande films?

5 gedachtes over “Mijn 10 guilty pleasers films

  1. Ik heb bijna geen één film gezien, maar Mean Girls wel! Die was op zich ook wel funny, maar dat vind ik ook van 17 Again. Die heb ik al twee keer gekeken, oh shame on me, maar die Zac Efron is handsome like hell.

  2. Jaaaaa, Mean Girls heb ik een paar keer gezien, heel leuke film 🙂 En Confessions of a Shopaholicvond ik ook heel leuk.

Geef een reactie

