Persoonlijk: Examens, studeren en een beautyblogger on a budget

large (7)

bron: weheartit

Je voelt me al aankomen, het is weer tijd voor het jaarlijkse ‘tijd voor examens’ praatje. Niet zo fijn maar wel noodzakelijk. Oké, hier gaan we.

Binnen 2 weken zit ik weer boven mijn examen te zwoegen om de juiste antwoorden (hopelijk) neer te pennen op het blad papier. Gisteren ging de laatste lesweek van start en geloof me het lijkt alsof alle les in deze week gepropt zit. De laatste loodjes zijn echt het zwaarst. Wanneer je mijn blog wat langer volgt weet je dat ik de voorbije jaren flink gesukkeld heb met mijn studies. Het is dus mijn allerlaatste kans om dit jaar te schitteren. Gelukkig heb ik de voorbije maanden vrij veel tijd gehad om op voorhand te studeren en uiteindelijk hoef ik dit semester maar vijf examens af te leggen. Laten we maar heel wat kaarsjes branden en vingers kruisen dat er dit jaar geen onvoldoendes op mijn rapport te zien zullen zijn.

3 juni starten mijn examens en 2 weken later ben ik er alweer van af. Het wordt dus even op mijn tanden bijten om mij volledig op mijn cursussen te storten. Hierdoor komt ‘jlovesbeauty’ wat op een lager pitje te staan. Geen nood ik doe mijn best om voor elke dag een artikel ingepland te hebben (jaja mijn planning skills komen eindelijk naar boven!) maar vergeef me als ik er toch eens een dagje een iets korter artikel online komt of ik er niet in slaag om een reactie op jullie blogs achter te laten. Ik ben trouwens aan het twijfelen of ik er tijdens de examens geen themaweek op mijn blog van maak. Laat me weten of jullie dit zien zitten of toch liever ‘normale’ beautyartikkelen willen lezen.

Maar gelukkig hebben de examens ook een positieve kant want ik heb eindelijk de beslissing genomen om voor een goede camera te sparen. Fotografie interesseert me meer en meer en iets betere, scherpere en mooiere foto’s voor mijn artikelen kunnen ook geen kwaad. Helaas geef ik normaal al mijn zuur verdiende centjes uit aan kleren, make-up, nagellak en eten en dus ben ik altijd veel te platzak voor zo’n dure aankoop. Tijdens de examens zet ik mezelf op een budget en koop ik even niets meer. Kijken of dit zo’n shopverslaafde als ik lukt.

Ziezo dit was even alles wat ik jullie wou vertellen. Hebben jullie binnenkort ook examens? Dan wens ik jullie alvast héééél veel succes toe. 

Vanaf morgen is jlovesbeauty trouwens terug een beetje meer beauty. Hou jullie maar klaar voor een overdosis reviews, looks, nailarts en andere leuke dingen.

6 gedachtes over “Persoonlijk: Examens, studeren en een beautyblogger on a budget

  1. Heel veel succes! Ik heb het ook aan mijn been, ik begin 3 juni en heb pas de 20ste gedaan😦
    WE CAN DO THIS!!! Gewoon gaan & studeren zoals je nog nooit in je leven hebt gedaan, dan voelt die vakantie dubbel verdiend aan en heb je misschien (hopelijk) geen last van herexamens!

Geef een reactie

