Review: Essence – Colour Arts Pigments ’11 Cotton Candy’ en ’15 Pure Love’

???????????????????????????????

Hoewel oogschaduw één van mijn favoriete make-up producten is heb ik vooral vaste oogschaduw in mijn stash. Van pigmenten daarentegen heb ik er maar een handjevol. Nochtans vind ik pigmenten prachtig. De kleuren zijn vaak veel intenser dan bij vaste oogschaduw en het effect is zoveel mooier. Helaas hebben pigmenten één groot nadeel, ze zijn ontzettend moeilijk om mee te werken. Door hun structuur hangt de kleur (inclusief glitter) al snel over je hele gezicht. Essence heeft sinds enkele maanden 23 colour arts pigmenten in hun assortiment (tweede schap van Essence) en ik kocht twee kleuren. Vandaag vertel ik jullie of deze budget pigmenten de aankoop waard zijn.

???????????????????????????????

Essence heeft flink nagedacht over de verpakking van deze pigmenten. De plastieken potjes zijn op het eerste gezicht klein maar bevatten toch 2,5 gram product. Geloof me dit klinkt weinig maar hier kun je een eeuwigheid mee doen. De potjes zijn doorzichtig waardoor je de kleur makkelijk kunt zien en op de achterkant zit een sticker in dezelfde kleur als het pigment. Handig wanneer je de potjes ondersteboven naast elkaar stapelt zodat je makkelijk de kleur die je zoekt vindt. Verder hebben de potjes een deksel die met draaisysteem sluit.

???????????????????????????????

Wat me meteen opviel was de verschillende verpakking van de pigmenten. ‘Cotton Candy’ heeft een deksel met gaatjes met daarover een klepje die je kunt sluiten. Makkelijk want zo komt er geen product in het deksel. ‘Pure Love’ heeft dit klepje niet maar bevat een holte met gaatjes. Misschien ligt het eraan dat het ene pigment ouder is dan het ander of ik had net een verouderd model te pakken. Geen idee, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het systeem bij ‘Cotton Candy’.

???????????????????????????????

Essence heeft 23 kleuren pigmenten in hun assortiment, voor ieder wat wils dus. Ik kocht de kleuren ’11 Cotton Candy’ en ’15 Pure Love’. Beide kleuren zijn vrij zacht en bevatten een prachtige glitter.

De pigmenten zijn vrij makkelijk in gebruik. Door de gaatjes kun je makkelijk doseren en je kunt aftikken in het deksel. Hierdoor kun je zelf beslissen hoeveel product je op je kwast wil zodat je geen overdosis aan pigment op je oog aanbrengt (inderdaad, ik spreek hier uit ervaring). Eenmaal op de kwast kun je nog eens aftikken en dan kun je het pigment droog of nat aanbrengen. Persoonlijk kies ik om het pigment nat aan te brengen. Dit omdat de kleur zoveel intenser wordt.

Op onderstaande swatches heb ik het pigment zowel droog (links) als nat (rechts) aangebracht.

11 Cotton Candy

PicMonkey Collage1

Een heel lief pastelrozig kleurtje die droog niet zoveel pigment afgeeft maar nat een glans geeft waar je ogen van gaan glinsteren. Wat een prachtige kleur. Volgens mij is dit zo’n kleurtje dat iedereen wel staat. Perfect voor in een nude look of als highlighter in een iets heftigere look.

15 Pure Love

PicMonkey Collage

‘Pure Love’ is een kleur die tussen het roze en het koper hangt. Wat me meteen opviel bij het swatchen was hoeveel kleur deze afgeeft. Er is bijna geen verschil te zien tussen droog en nat. Ik heb hier maar één woord voor, wauw.

???????????????????????????????

Ik ben aangenaam verrast door de ‘Colour Arts Pigments’ van Essence. Ze zitten in een handig potje, brengen ondanks hun structuur makkelijk aan en geven bijna geen fall-out, ze zijn verkrijgbaar in heel veel leuke kleurtjes en het belangrijkste ze kosten maar 2,59 euro. Superbudget dus.

Leuk om te weten is dat Essence ook andere Colour Arts producten in het assortiment heeft waarmee je met deze pigmenten ook je eigen nagellak en lipgloss kunt maken. Superleuk.

De Colour Arts Pigments zijn te koop in elk kruidvat met een tweede Essence schap. De prijs per potje is 2,59 euro.

6 gedachtes over “Review: Essence – Colour Arts Pigments ’11 Cotton Candy’ en ’15 Pure Love’

  1. Ik houd van pigmenten, vooral als ze zo lekker eruit springen! Zodra de swatches nat zijn, vind ik ze wel wat mooier, gewoon omdat de kleur beter spreekt. 🙂 Prachtige tinten ook!

Geef een reactie

