Vervolgverhaal: Kaat’s diary #1

Een tijdje geleden startte ik een vervolgverhaal maar na enkele weken besloot ik ermee te stoppen. Dit omdat ik vast zat in het verhaal, ik besloot in een iets ander genre te schrijven en dit bleek niet de perfecte keuze geweest te zijn. Omdat ik steeds leuke reacties krijg op mijn kortverhalen en omdat ik vaak de vraag krijg of ik nog een vervolgverhaal ga schrijven heb ik besloten te starten met een echte chick-lit. Persoonlijk hou ik immens veel van dit genre en ik hoop jullie ook. Veel leesplezier.

Naamloos

Hoewel het niet vaak voorkwam keek ik bewonderend naar mijn spiegelbeeld in het raam waar ik net voorbij kwam gelopen. Mijn woeste bos blond/rode krullen zaten nog stevig in een dot bovenop mijn hoofd vastgegespt. De rode broek mocht dan wel wat strak zitten hij liet mijn figuur goed uitkomen en het zwarte topje met vlindermouwen, jah, daar was ik nog steeds even verliefd op als toen ik hem in de winkel kocht. Mijn spiegelbeeld schonk me een vette knipoog en vormde mijn perfect gestifte rode lippen in een stralende glimlach. Ik genoot nog even na voordat ik mijn voeten dwong om verder te wandelen zodat ik terug kon opgaan in de drukke menigte die de winkelstraat teisterde. Althans dat was het plan want voordat ik goed en wel besefte wat er gebeurde bleef ik met mijn hak achter een loszittende kasseisteen hangen, vloog de boodschappentas die ik in mijn linkerhand hield door de lucht om daarna enkele meter verder op de grond neer te komen. Ik landde even later knal op mijn achterste. In andere situaties zou ik snel even om me heen kijken, de blikjes tomatenroomsoep in de tas stoppen om daarna mijn tocht verder te zetten zonder de aandacht van de omstaanders te trekken. Helaas was het net zaterdagmiddag en leek het alsof iedere vrouw boodschappen moest doen. Terwijl ik me probeerde recht te stellen drongen de eerste woorden van omstanders tot me door. Zonder dat ik het wou had ik al een klein publiek verzameld die me allemaal aanstaarden alsof ik één of ander dier uit de zoo was. Na een kleine zucht geslaakt te hebben duwde ik me recht zodat ik eindelijk terug met de beide voeten stevig op de grond stond. Hoewel de eerste pijnsteken zich door mijn rechterbeen boorden liep ik naar het slagveld waarin mijn boodschappen verspreid lagen. Een voor een verdwenen mijn spullen terug veilig in mijn boodschappentas, behalve het pakje condooms die tussen de benen van een lange man waren beland. Even keken zijn felblauwe ogen recht in de mijne voordat hij zich bukte, het pakje opraapte, het me in de handen duwde, wat dichter kwam en me in de oor fluisterde ‘Ik vrees dat je broek de valpartij niet overleefd heeft.’ Op hetzelfde moment drong het gelach van enkele jonge meisjes tot me door en besefte ik dat de wind door mijn broek kwam. Meteen drong tot het me door, ik was tijdens het vallen uit mijn strakke rode broek gescheurd. Als kind had mijn moeder me geleerd dat er op zo’n moment twee mogelijkheden waren. Ofwel koos ik ervoor om met een rode kop er zo snel mogelijk vandoor te rennen, of ik bespeelde mijn publiek. Zonder al te veel na te denken besloot ik om voor de tweede optie te kiezen. Ik zette mijn boodschappen even neer, lachte mijn tanden bloot, draaide even een kleine pirouette om daarna een kleine buiging voor mijn publiek te maken. De lange man schonk me een grote glimlach en de jonge meisjes waren gestopt met schaterlachen maar keken me nu bewonderend aan. Terwijl ik hoopte dat ik ’s morgens niet die oude afgewassen roze string aangetrokken had, knoopte ik mijn jeansjas rond mijn middel zodat mijn billen bedekt werden, nam ik mijn boodschappen vast en verliet het plaats delict met een stralend gevoel.

2 gedachtes over “Vervolgverhaal: Kaat’s diary #1

Geef een reactie

