Picture time #18

large (3)

bron: weheartit

één keer in de twee weken is het op zondag tijd voor foto’s en dat is vandaag niet anders. De voorbije twee weken zijn echt voorbij gevlogen. Ik heb ontzettend leuke dingen gedaan. Zo ging ik sinds heel lang nog eens gaan bowlen, had ik mijn laatste lesdag, ging ik veel gaan wandelen met de hondjes, ging ik voor een verlengd weekend naar zee, ben ik nog eens van een glijbaan afgegleden en waagde ik me aan het waxen van mijn benen. De komende weken worden iets rustiger want ik moet vooral studeren voor mijn examens, al staan er ook wel enkele leuke momenten op de planning. Maar voor we teveel aan de toekomst beginnen denken, eerst nog een flinke duik in het verleden (letterlijk dan want wat heb ik veel foto’s genomen).

???????????????????????????????

Als er iets is waar ik echt hard in faal dan is het bowlen. Geen idee hoe het komt maar ik heb de feeling niet om de bal met een vlotte zwaai de kegels te laten omvallen. Mijn bowlingtalent blijft hangen bij het stuntelig weggooien van de bal en hopen dat deze niet in de goot terechtkomt (waarom mogen de gootjes toch enkel bij de kindjes omhoog?). Op de foto hierboven zie je het scorebord (mocht het nog niet duidelijk zijn, ik ben dus ‘Jo’) en haha stiekem schaam ik me een beetje voor de vele streepjes die duiden op 0 omgevallen kegels. Uiteindelijk heb ik wel in de 70 punten gescoord in het laatste spelletje, een hele prestatie als je het mij vraagt 🙂

???????????????????????????????

Hier zie je me in actie. Nog even een grappig verhaal bij deze foto. Toen ik de bal wilde gooien was ik even verstrooid. Geen idee waarom maar mijn gedachten zaten ver weg, hoog tussen de wolken, in plaats van bij de bowlingbaan. Om een lang verhaal kort te maken, ik liet mijn bal veel te vroeg los waardoor deze met een luide bonk gewoon naast me op de grond viel. Een lange lachbui (en een genant moment) later slaagde ik er toch in om mijn enige strike te gooien.

willem,jjo

Hoewel mijn camera onder de term hoogbejaard valt levert hij af en toe leuke foto’s op. Vooral de ‘lach functie’ blijf ik geweldig vinden. Deze functie houdt in dat de camera enkel foto’s neemt wanneer je lacht (geen glimlach maar wel een tanden volledig bloot lach) Terwijl mijn vriendje het beste van zichzelf gaf op de bowlingbaan besloten mijn schoonbroer en ik de ‘lach functie’ nog eens uit te testen. Met leuke maar o zo foute foto’s tot gevolg.

275

De cursussen vliegen er in een niet zo snel tempo door, al vind ik het veel interessanter dan toen ik net begon te studeren. Hier was ik aan de slag met psychopathologie, ongelofelijk hoeveel psychische ziektes er bestaan en hoe herkenbaar bepaalde ziektes zijn. Zp heb ik blijkbaar een angststoornis voor onweer en herken ik mezelf volledig in de symptomen van een slaapstoornis. Freaky.

moederdag

Voor moederdag trakteerde mijn mama met broodjes. Maar omdat we nog tot ’s middags aan de zee waren offerde mijn zus zich op om alles bij haar thuis klaar te zetten. Grappig detail was dat zowel mijn mama als zus hapjes waren gaan kopen, met een volle salontafel aan aperitiefhapjes tot gevolg. Het was echt heerlijk smullen van al die verschillende soorten chips, dipsausen en andere borrelhapjes.

???????????????????????????????

Babette vind het heerlijk om bij me te liggen. Maar wanneer ik weg ga doet ze er alles aan zodat ik bij haar blijf. Zo ook vorige week toen ik dringend moest vertrekken naar het station. Mevrouw wou mijn sjaal maar niet loslaten en het werd een stevig potje touwtrekken voordat ik al lopend mijn trein kon halen.

???????????????????????????????

De treinweg van bij mij thuis tot in Kortrijk is best wel saai te noemen. Buiten een paar huizen, akkers en een ezel is er niet veel te beleven. Toch is er een plekje waar ik altijd blij van word. Een prachtig kasteeltje te midden de bomen. Dit is meteen het punt waarop ik weet dat ik mijn laptop, boeken of andere dingen waarmee ik mij bezighou mag wegstoppen want dat ik bijna thuis ben.

trein boek

Wat is er fijner dan in een lege coupé te zitten met een (in dit geval niet zo goed) boek in de hand. Heerlijk moment rust.

277

Oké deze foto is stiekem wel een beetje vies. Opeens maakte mijn mama me erop attent dat ik champignons had staan in een bloempot. Mijn eerste reactie was, huh? En inderdaad na een paar blaadjes aan de kant geschoven te hebben kwamen er enkele bruine dingen zichtbaar. Volgens mijn ouders niet giftig of schadelijk voor mijn gezondheid, al vind ik het vooral een klein beetje vies. Ik ben gewoon geen persoon om bloemen in leven te houden.

zee1

De zee vind ik één van de mooiste plekjes in België. En dan specifiek de duinen. Met de blote voeten in het zand genieten van het mooie landschap. Ik blijf het geweldig vinden.

???????????????????????????????

Het was al geleden van toen mijn zus thuis woonde dat we nog eens alleen met onze ouders een wandeling gingen maken. Vriendje (en in mijn zus haar geval, man) aan de kant en genieten van een gezellige familieuitstap. De zon scheen hard maar het werd toch een heftige wandeling.

???????????????????????????????

Dat ik een mopshond heb wisten jullie al, maar weten jullie ook dat mijn oma ook een mopje heeft rondlopen? Zijn naam is Baziel en omdat mijn oma door omstandigheden niet meer kan wandelen is hij veel te dik geworden. Het vriendje en ik hebben ons opgeofferd om af en toe eens met hem te gaan wandelen zodat hij toch wat gewicht verliest en weer gezond wordt. Het was (vooral voor hem) puffen geblazen maar het was een heerlijke wandeling. Kijk even hoe hard de zon scheen die dag!

baziel

Hoewel we maar een hele kleine wandeling gemaakt hebben was Baziel opeens superhard aan het puffen en blazen. Uiteindelij besloten we even te rusten in een grasveldje. Kijk hem even genieten.

choco

Mijn schoonbroer kan geweldige desserts maken (en dat zeg ik niet omdat hij mijn schoonbroer is). Ik ben fan van zijn chocoladetaart maar ook zijn versgemaakte chocomousse is in 1 woord, zalig te noemen. Het water komt me terug in de mond bij het zien van deze foto.

PicMonkey Collage1

Soms wil je gewoon eens een mooie foto met je lief. Al kost het bij ons altijd wat meer moeite voordat die ene goede foto gemaakt wordt. Dan sta ik eindelijk eens ‘normaal’ op een foto, dan beslist het vriendje om een sessie gekke bekken te trekken.

???????????????????????????????

Wandelen in het zand blijft altijd een hele opgave.

057

Zien jullie de zwarte vlek mascara op mijn neus? Wel, ik had het niet gezien tot ik opeens toevallig in de spiegel keek. Ik moet er toch een paar uur mee rondgewandeld hebben. Allemaal de schuld van dagenlang achter mijn bureau te moeten zitten, al is het vooral grappig.

???????????????????????????????

PicMonkey Collage

Laten we eerlijk zijn, met het volledige gezin naar de kinderspeeltuin is een hele opgave. Zo wilde het kindje waarvoor we in eerste instantie naar het speelplein gingen niet op de glijbaan en waren de grote kinderen (lief en schoonbroer) niet van de wipplank af te slaan. Uiteindelijk durfde Emile na een tijdje wel alleen van de glijbaan af en waagde hij zich aan de schommel.

wax.jpg

Met het slechte weer van de voorbije dagen zou je bijna vergeten dat we volgende maand al zomer zijn. De benen moeten dus voorbereid worden op (hopelijk) zonnig weer, korte shorts en leuke zomerjurkjes. Omdat ik vrijwel dagelijks mijn benen opnieuw moet scheren heb ik besloten om me even aan de wax te wagen. Pijnlijker maar ik hoop dat de haartjes wat langer wegblijven. Hierover komt nog een artikel online.

071

Ik had het een paar keer bij anderen gezien en het begon te kriebelen om het zelf ook eens te proberen, de vlechthaarband. Best goed gelukt voor een eerste poging en ik vind dit soort romantische kapsels echt geweldig. Al lijk er blijkbaar heel wat jonger door, zo leverde het me vorige week nog een gênant moment met de politie op toen ik mijn paspoort moest tonen om te bewijzen dat ik geen 16-jarige student was die een middag aan het spijbelen was. Ah ik moet alvast niet investeren in dure crèmes om me er jong te laten uitzien 🙂

258

Het leven van een beautyblogger, tijdens het studeren opeens een streepje zon zien en meteen met de nagels uit het raam hangen om toch maar een paar goede en mooie foto’s van je nieuwe nagellakje te kunnen maken.

???????????????????????????????

Babette is nu een stevige puppy van 10 maand en omdat ze een vrouwtje is, is ze voor het eerst loops. Omdat dit vrij veel viezigheid in huis oplevert kocht mijn zus een pak hondenpampers. Babette loopt dus momenteel rond met een pamper rond haar poep. Inclusief gaatje voor haar (iets te korte) staartje. Supergrappig.

284

Onlangs schafte ik me enkele nieuwe glossjes aan (morgen meer hierover) en toen ik thuiskwam deden ze me erg aan de ‘stay with me longlasting lipgloss’ van Essence denken. Ik nam meteen de proef op de som door beide lipglosses met elkaar te vergelijken en ja hoor de geur en substantie is bijna identiek.

???????????????????????????????

Terwijl ik nog steeds loop te dromen van een nieuwe camera mocht ik even die van mijn zus gebruiken. Aangezien ik vooruitwerk heb ik maar enkele artikelen met ‘mooiere’ foto’s kunnen inplannen. (klik) Ik vond het alvast veel moeilijker dan verwacht, pft wat een hel om geen overbelichte foto’s te krijgen. Maar ik vind het wel smaken naar meer. Wat vinden jullie? Merk je veel verschil en moet ik nog maar eens heel lief naar mijn zus kijken om haar camera wat meer te mogen gebruiken.

273

Dag 1 van de blok en mama kwam me al verwennen met heerlijke boule de Berlines. Heerlijk!

269

Mama vroeg onlangs of ik mee wou naar een outlet waar ze merkkledij verkochten. Aangekomen viel het vrij hard tegen en was er enkel oude kleding te vinden. Wel hadden ze de leuke ‘Pieces onderbroeken’ in vrij neutrale prints (hoe leuk ik het ook vind, ik vind me net iets te oud geworden om met een knalroze slip vol gele vlindertjes rond te lopen) en dus besloot ik er enkele mee te nemen. Aan de kassa bleek dat wanneer je 5 onderbroeken kocht je een gratis ‘Pieces’ lakje kreeg. Altijd leuk, vooral toen het een leuk kleurtje bleek te zijn. Mijn mini-Piece nagellakverzameling bevat nu drie lakjes.

Staan er nog leuke dingen gepland in de komende weken?

Dit vind je vast ook leuk om te lezen:
Picture time #15
Picture time #16
Picture time #17

10 gedachtes over “Picture time #18

  1. Heeyy, even een dom vraagje: is die “dit vind je vast ook leuk” artikel lijst of hoe je het ook wilt noemen een widget, of zoek je er gewoon zelf 3 uit? Ik zoek al heel lang zo’n widget, omdat ik niet bepaald goed ben in die related posts plugins -,-

  2. Pingback: Picture time #19 | jlovesbeauty

Geef een reactie

