Review: Park Avenue – Lipgloss 03 en 08

???????????????????????????????

Soms moet je als vrouw moeilijke keuzes maken. Loop je meteen naar het station zodat je zeker bent dat je je trein haalt of neem je toch maar dat ommetje langs het winkelcentrum op zoek naar een leuk kleurtje lipgloss met het resultaat dat je trein er zonde jou vandoor gaat. Superwoman als ik ben (uhum) besloot ik maar voor beide opties te kiezen. Puffend en blazend liep ik naar de Di waar ik bijna reflexmatig naar het schap van Park Avenue holde. Daar had ik exact 15 minuten de tijd om wat kleurtjes te swatchen, mijn keuze te maken, een praatje te slaan met de verkoopster, af te rekenen en terug naar buiten te snelwandelen om daarna in de regen naar het station te rennen. En ja hoor, ik slaagde er nog net in om op tijd de trein op te springen.

Lang verhaal om te zeggen dat ik twee nieuwe lipglosses van Park Avenue scoorde. Vandaag vertel ik jullie wat meer over dit ‘vrij onbekende’ merk en over de kwaliteit van de lipglosses.

???????????????????????????????

Uit ervaring weet ik dat Park Avenue een vrij onbekend make-up merk is. Voordat ik start met de ‘echte’ review van de lipglosses ga ik eerst wat dieper in op dit buget make-upmerk. Mijn gevoel zegt dat Park Avenue in dezelfde lijn ligt als Gosh en Catrice. Fijne producten dus voor een budgetvriendelijke prijs. Dit merk is wel enkel te koop bij de Di. Op de website van Park Avenue staat het volgende te lezen.

PARK AVENUE guarantees an excellent European make up quality for a budget friendly price. Its Black & White image reflects a refined and intriguing elegance. Not only are luxury and style two main objectives of its vision, also the continuous screening of the latest trends are a priority. Discover the large assortment over here. Experiment with lots of irresistible colours and textures. The sky is the limit!

Inderdaad, in het verleden had ik enkel goede ervaringen met dit make-up merk. Ik had dus ook hele hoge verwachtingen van de lipglosses.

???????????????????????????????

De lipglosses komen in een lange doorzichtige huls waarop de merknaam staat en de huls heeft een zwarte dop. Chic en heel mooi, stiekem doen ze me trouwens aan de ‘dazzleglass’ lipgloss van MAC denken. Verder plakt op de achterkant een zwarte sticker met het nummer. De lipglosses bevatten 5,5 ml product en zijn 12 maanden houdbaar.

Hoewel de lipglosses een prachtige verpakking hebben is er nergens een naam te vinden. Dit vind ik toch altijd een beetje jammer want geef toe een lipgloss met een leuke naam is toch zoveel leuker. Maar niets aan te doen ik kocht dus de kleuren ’03’ en ’08.

???????????????????????????????

De lipgloss is vrij stevig van structuur en plakkerig. Blijkbaar blijft een lipgloss langer zitten wanneer hij goed plakkerig is dus dit moeten we als een pluspunt zien. Al verdwijnt dit plakkerige gevoel vrij snel en voel je hem daarna amper zitten.

Verder heeft de lipgloss een vrij opvallende geur die ik niet zo snel kan omschrijven. Hij doet me denken aan een fruit vermengd met een chemische geur. Voor mij niet storend maar ik verkies toch een iets subtielere geur.

???????????????????????????????

Het borsteltje heeft een sponsen structuur en is schuin afgesneden. Wat een heerlijk borsteltje is dit. Door de sponsen structuur lijkt het alsof de lipgloss geabsorbeerd wordt, het is dus vrijwel onmogelijk om teveel product op je lippen aan te brengen. De vorm zorgt ervoor dat je de gloss makkelijk en nauwkeurig aan kunt brengen. En daarnaast voelt hij ontzettend zacht aan.

283

Op bovenstaande swatch zie je de plakkerige stevige structuur en zoals je ziet zijn beide lipglosses heel goed gepigmenteerd. Links zie je de kleur ’03’, rechts ’08’.

067

Tuurlijk komt de kleur pas echt tot zijn recht op de lippen. Hier zie je hoe mijn ‘naakte’ lippen er op dit moment uitzien. Ze zijn best gepigmenteerd en bevatten geen scheurtjes of velletjes.

Kleur 03

???????????????????????????????

Naar mijn gevoel kun je nooit teveel roze lipgloss hebben. Ze maken een donkere uitgaanslook af en bij een nude look staan ze ook geweldig. Deze lipgloss is een vrij subtiele roze kleurtje met gouden glitter. Ik mag dan wel al tientallen roze lipglossjes hebben dit is de eerste met zo’n mooie glitter.

095

???????????????????????????????

Kleur 08

???????????????????????????????

Een koraalkleur die meer naar het oranje neigt. Tijdens het swatchen op mijn hand knalde de felle kleur, op mijn lippen wordt hij een subtiele oranje glans. Mooi maar ik had hem iets leuker gevonden wanneer hij net iets feller was. Al is dit glossje heel mooi voor overdag. Deze gloss maakt trouwens deel uit van de spring 2013 collectie.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

De lipglosses zijn goed gepigmenteerd, blijven voor een lipgloss vrij lang zitten en voelen na een tijdje niet plakkerig aan. Door het borsteltje kun je de lipgloss makkelijk en nauwkeurig aanbrengen. Mijn eindoordeel over deze glossjes is dus over de volledige lijn positief.

Te koop in de Di voor 3,20 euro per stuk.

???????????????????????????????

Dit vindt je vast ook leuk om te lezen

review: Park Avenue – lipstick kleur 11
review: Park Avenue – eyeliner waterproof

9 gedachtes over “Review: Park Avenue – Lipgloss 03 en 08

  1. Pingback: Favoriete producten 2013 | jlovesbeauty

Geef een reactie

