Look of the day: winged eyes

071

Een week geleden schreef ik over de Colour Arts Pigments van Essence. Ik moet bekennen dat ik ze sindsdien niet meer aangeraakt had. Hoe mooi ze er ook uitzien in hun potje, hoe moeilijk ik het vind om met pigmenten te werken. Gisteren ging ik toch even aan de slag met de glitters en na een poging waar ik leek op een glitterbom viel de tweede poging wat beter in de smaak. Het werd een subtiele paars/bruine look met glitter in de binnenste ooghoek en onder het oog. Verder is de winged eyeliner de grote ster van deze look. Hij is best dik geworden en hoewel ik dit normaal niet zo mooi vind, stoort hij bij deze look niet.

125

Alle gebruikte producten

Essence tinted moisturizer
Essence coverstick
Bourjouis touche healthy mix concealer
Catrice Skin Finish Compact Powder
Urban Decay primer potion
NYC HD color quattro eye shadow – 815 Best of Broadway
Essence – Colour Arts Pigment ’11 Cotton Candy’
Essence – Colour Arts Pigment ’15 Pure Love’
Elf wimperkruller
Essence – stays no matter what waterproof eyeliner pen
NYC big bold curl mascara
NYC showtime mascara
Essence kajal pencil – black
The Body Shop – Bronzing Powder 02
Nyc color wheel – rose glow
Essence – Stay Matt Lip Cream – Velvet Rose

???????????????????????????????

100

De ooglook kwam eigenlijk per toeval tot stand. Ik besloot een donker grijze oogschaduw als basis te gebruiken. Hierop bracht ik ‘Cotton Candy’, een lichtroze pigment van Essence aan. Doordat ik het pigment nat aanbracht leek het net alsof de roze kleur verdwenen was. Ik besloot me te focussen op de binnenste ooghoek en de rest van de ooglook simpel te houden. Ik bracht een goudkleurige highlighter aan tot net onder mijn wenkbrauwbot en ik blende de glitter naar boven zodat het geheel wat zachter werd. In mijn crease bracht ik een paars/bruine kleur aan die ik naar boven blende met een zachte blendingkwast. ‘Pure Love’ bracht ik nat onder mijn oog aan. Omdat ik de look wat te simpel vond besloot ik een vrij opvallende wing te zetten. Het oefenen wordt beloond want kijk eens hoe goed hij (voor mij dan) goed gelukt is. Ik werkte af met een zwart oogpotlood op mijn bovenste wimperrand en met zwarte mascara.

095

De rest van mijn gezichtsmak-up hield ik simpel. Ik bracht zoals altijd een laagje tinted moisturizer (Essence) aan als foundation. Hierop bracht ik concealer aan op mijn puistjes en andere oneffenheden. Onder mijn ogen kwam een concealer met oplichtend effect zodat ik er wat frisser en minder moe uitzag. Omdat ik niet zou gaan glimmen en ook om mijn make-up te zetten poederde ik mijn gezicht af met de skinfinish compact powder van Catrice.

Op mijn wangen bracht ik een subtiele roze blush aan, daarboven kwam een subtiele highlighter (dezelfde als ik in mijn ooglook gebruikte). Onder de blush bracht ik een subtiele bronzer aan. Ik ben nog vrij nieuw op bronzer gebied maar ik zie het verschil wel en eerlijk, het bevalt me wel.

078

Ik dacht dat de ogen het mooist uit zouden komen wanneer ik mijn lippen vrij zacht zou houden. Geen felle kleur dus maar wel een lief roze kleurtje. Voordat ik de lipcream aanbracht, vulde ik eerst mijn lippen in met een nude/roze lippotlood.

103

Hoewel ik eerder fan ben van felle lippen en rustige ooglooks, vind ik de dikke eyeliner ook wel wat hebben. Het smaakt naar meer. Wat vinden jullie?

 

8 gedachtes over “Look of the day: winged eyes

Geef een reactie

