Review: The Body Shop – Honey Bronze Bronzing Powder 01 – 02

???????????????????????????????

Mijn moeder valt onder de term ‘natuurlijke schoonheden’. In het dagelijkse leven gebruikt ze niets van make-up, behalve een subtiele bronzer op de wangen. (En laten we eerlijk zijn, die heeft ze eigenlijk ook niet nodig) Als je aan mijn moeder zou vragen wat haar favoriete bronzer is, dan antwoord ze zonder twijfelen ”Honey Bronze Bronzing Powder van The Body Shop’. Het is dan ook niet voor niets dat ze al aan haar derde exemplaar bezig is. Mijn interesse werd gewekt want waarom vind mijn moeder deze bronzer zo geweldig. Ik besloot hem even te gebruiken en vandaag vertel ik jullie of de ‘Honey Bronze Bronzing Powders’ mijn hart ook gestolen hebben.

???????????????????????????????

Deze Bronzing Powders maakten deel uit van de ‘Honey Bronze collection’ maar zijn eigenlijk gewoon in het vaste assortiment te vinden. De producten uit deze lijn zorgen ervoor dat je huid summerproof gemaakt wordt en een natuurlijke mooi gebruinde look geven. Ik test dus de bronzing powder. Op de webshop van The Body Shop is het volgende over dit product te vinden.

Deze poedercompact geeft de huid een natuurlijk, mat, zongebruind tintje. Lichtjes met een kwast aanbrengen op voorhoofd, wangen, neus en kin. Het poeder bevat 3 Community Fair Trade-ingrediënten: honing, bijenwas en maroela-olie uit Namibië.

De bronzers zijn in vier verschillende te koop en zelfs de donkerste kleur is vrij licht. Voor mij als ultieme bleeksheet klinkt dit alvast als muziek in de oren.

???????????????????????????????

Laten we beginnen met de verpakking. De bronzer komt in een rond stevig plastieken doosje met binnenin een grote spiegel. Een grote spiegel in een make-upproduct maakt mij altijd heel tevreden. De verpakking heeft een ombre kleurenverloop en gaat van donkerbruin naar oranje. Doet dit mij aan een gebruinde huid, strand en zomer denken? Neen. Ik vind het vooral een degelijke verpakking die volgens mij vooral iets oudere personen aanspreekt.

De binnenkant daarintegen is naar mijn mening een echt pareltje. In het thema van honing heeft de bronzer een patroon van een honingraat. Ik vind hem prachtig.

???????????????????????????????

De bronzers zijn mat wat een hele mooie natuurlijk effect geeft op de huid. Verder is de bronzer fijn in gebruik. Hij heeft een romige en zachte structuur en is makkelijk op te bouwen. Verder vind ik hem een subtiele maar heel lekkere geur hebben.

186

Zoals ik net al even vermelde zijn de Bronzing Powders in vier kleuren te koop. Ik testte de kleuren 01 en 02 uit. Dit zijn de twee lichtste kleuren en laten we eerlijk zijn, voor bronzers zijn ze echt licht. Vooral 01 vind ik net iets te licht om bronzer genoemd te worden. Ik vind dat hij zeker onder de noemer compact powder genoemd kan worden. En inderdaad na wat navraag bij mijn moeder bleek dat dat ze kleur 01 als poeder gebruikt.

Hoewel 02 ook vrij licht is vind ik deze wel bronzer waardig. Vooral wanneer je voor een heel subtiel effect gaat, en laten we eerlijk zijn zo’n oranje huidje wilt niemand.

190

Dit is hoe de bronzers er op mijn huid uitzien. Links zie je 01, rechts 02. Zoals je ziet zijn ze allebei vrij licht voor een bronzer. Prima voor mijn lichte huid, maar veel te licht voor de personen met een iets donkere huid. Jammer.

055

In de look van gisteren zag je de bronzer al aan het werk. Hier heb ik de kleur 02 op mijn wangen en zoals je ziet is hij heel subtiel aanwezig. Ik vind het effect wel mooi. Al zou een iets donkere kleur nog net mooier geweest zijn. Kleur 01 geeft mijn huid een lichte glans en is op mijn gezicht vrijwel onzichtbaar. Al doet deze zijn werk als compact powder prima.

???????????????????????????????

Ben ik net zoals mijn moeder gecharmeerd door deze bronzers? Ja, ik vind het hele fijne producten en kan eigenlijk geen minpunten bedenken. Of jowel, ik heb één minpunt. Hoe fijn het ook is dat er eindelijk een lichte bronzer is die mijn huid niet oranje maakt, hoe jammer het is dat er geen donkere kleuren in het assortiment zitten.

De Bronzing Powders kosten €14,50 per stuk en zijn verkrijgbaar in alle The Body Shop filialen.

 

8 gedachtes over “Review: The Body Shop – Honey Bronze Bronzing Powder 01 – 02

  1. Deze bronzer is echt heel fijn!! Ik heb nr. 03 en hij is nog steeds erg subtiel. Mooi dat het een matte poeder is zonder shimmer, waardoor je hem als contour kan gebruiken zonder dat het te opvallend is.

Geef een reactie

