(hair)inspiration: vlechten, bloemen en gekleurde haren

33

Het is weer zover, ik heb een nieuwe liefde gevonden als het op kapsels aankomt. Ik vertelde ooit al over mijn ”obsessie” voor strikjes, wel na enkele maanden non stop met strikjes in alle kleuren gekocht te hebben vond ik het wel weer tijd voor wat anders. Na wat rondgekeken te hebben op mijn favoriete inspiratiesite (weheartit of course) merkte ik een nieuwe trend. Ik heb het over het invlechten van je haar om de vlecht daarna op te fleuren met bloemen. Haarbanden met roosjes die je in de winkel koopt, maar ook met madeliefjes die je zomaar uit je tuin plukt.

Waarom ik zo gefascineerd ben door zo’n makkelijk kapsel? Ik denk dat het komt door het romantische, sprookjesachtige effect. Bij het zien van deze kapsels krijg ik altijd het gevoel van feeën, prinsessen en andere figuren waar ik vroeger zo dol op was. Willen jullie weten waar ik het over heb? Ik heb even mijn favoriete foto’s op een rijtje gezet.

Flowers in the hair

38

13

18

1

2

25

24

19

3

26

23

Snap je wat ik bedoel? Kapsels met vlechten vind ik zowiezo al iets dromerigs hebben, iets nostalgisch wat me aan mijn kinderjaren doet terugdenken. Wat ik nog leuk vind is hoe vrouwelijk vlechten zijn. Ah, ik kan echt uren kijken naar deze prachtige foto’s. Vooral wanneer er echte bloemen gebruikt worden vind ik het prachtig. Zowiezo wil ik dit deze zomer ook eens uitproberen.

Gekleurde lokken

De andere trend die ik spotte was natuurlijk het gekleurde haar. Alle kleuren van de regenboog. Ik vrees dat ik het nooit zal durven om mijn haren in het knalroze te verven maar ik blijf het bij anderen prachtig vinden. Toch vind ik felgekleurde haren nog wat mooier als ze ingevlecht zijn. Ombre haren maken vlechten zoveel speelser, specialer en de simpelste vlecht lijkt alsof hij van de catwalk komt. Mijn favoriet is de eerste afbeelding hieronder. Prachtig toch?

29

22

15

34

37

47

35

27

41

In vergelijking met de bob die ik vorig jaar had zijn mijn haren op dit moment ‘lang’. Toch kan ik niet wachten tot ik van die hele mooie lange haren heb die ik kan invlechten.

Wat vinden jullie van deze trends?

8 gedachtes over “(hair)inspiration: vlechten, bloemen en gekleurde haren

  1. Dat blauw, dat roze en dat groen … zijn niet voor mij. Maar ik hooooouuuud van gevlecht en gepruts in het haar ! Zeker de bloempjes zijn leuk ! Probeer je zelf ook eens iets ? En tonen he dan 😉

  2. Ik heb nu zelf ook dip dyed hair en zodra ik een vlecht in doe, ziet dat er enorm vet uit! Ik houd van de gekleurde lokken. ^^ Vlechtjes, me like! Het is trouwens ook weer een trend. 😀

Geef een reactie

