Review: The Body Shop – Body Butters

027

Toen ik mij vanmorgen na het douchen insmeerde met bodybutter bedacht ik me dat ik nog nooit over de body butters van The Body Shop geschreven had. Vreemd want ik vind (net zoals de rest van mijn familie) body butters geweldige producten. Niet vreemd dus dat onze badkamer vol staat met potten . Waarom ik zo’n fan ben van de The Body Shop body butters vertel ik jullie in dit artikel.

???????????????????????????????

Sinds ik body butter ontdekte smeer ik mij er enkele keren per week mee in. Toch merk ik dat wanneer ik een gesprek over body butters begin veel mensen me wat vreemd aanstaren om daarna verward te vragen of ik het niet heb over bodylotion. Voor we aan de review beginnen leg ik even kort uit wat body butter juist is. Op internet vond ik volgende uitleg.

Body butter is een dikke versie van bodylotion. Je gebruikt het over heel je lichaam, behalve op je gezicht want daar is het te vet voor. Body butter hydrateert meer dan een bodylotion, dus je kan het gebruiken wanneer je een heel droge huid hebt of in de winter (want dan wordt je huid standaard droger)

Kort gezegd zorgt een body butter ervoor dat je huid lekker zacht en gehydrateerd wordt. Ik gebruik hem het liefst in de winter omdat mijn benen en armen dan het droogst zijn en wat extra voeding kunnen gebruiken. Maar omdat een body butter zo lekker ruikt gebruik ik hem in de zomer ook vaak na het douchen. Al verkies ik op warme dagen een iets minder vette bodylotion.

???????????????????????????????

Oké nu we weten wat body butter is kunnen we verder met de bekendste, meest geliefde (en originele) body butters. Namelijk die van The Body Shop. Deze komen in een stevige plastieken pot. Omdat body butters vrij zuinig in gebruik zijn, zijn bovenstaande verpakkingen niet meer relevant met deze in de winkel. Zo is de sticker bovenop de pot iets strakker en met minder tekst. De pot zelf is vrij groot maar door zijn vorm handig op te bergen (stapelen). De inhoud is 200 ml maar zoals ik al zei, daar doe je wel even mee.

Wat ik zo leuk vind aan de BodyShop body butters is dat ze in heel wat geuren te koop zijn. Heb je ergens een heerlijke douchegel die je ooit in The Body Shop kocht? Grote kans dat er in de winkel ook wel een body butter in dezelfde geur te vinden is. Heerlijk toch? Op dit moment hebben wij vijf verschillende geuren in de badkamerkast staan.

Cranberry Joy Body Butter

PicMonkey Collage

We beginnen meteen met een body butter uit de Limited Edition van vorige kerst. Eigenlijk is deze niet meer te koop maar omdat ik hem nog steeds zie staan op de webshop behandel ik deze toch. Deze body butter ruikt heerlijk naar cranberry. Een vrij zoete geur die subtiel aanwezig blijft na gebruik. Heerlijk. De structuur van deze body butter is vrij zacht, romig en voelt verzorgend aan.

Spiced Vanilla Body Butter

PicMonkey Collage1

Als ik eerlijk ben, ben ik niet zo’n fan van vanillegeuren. Toch moest ik deze body butter hebben toen ik hem voor het eerst rook. Ik blijf hem maar omschrijven als een versgebakken koekjesgeur (al is het vriendje het daar niet mee eens) met een kruidige toets. Na het aanbrengen blijft deze vrij lang subtiel aanwezig. Voor mij een echte heerlijk geur voor in de winter. De structuur is vergelijkbaar met ‘Cranberry Joy’. Vrij zacht, romig en heel erg voedend. Jammergenoeg is deze ook een Limited Edition maar misschien kun je hem nog in een uitverkoop scoren of wacht je tot volgend jaar rond de kerstperiode.

Duo Body Butter Floral Acai

PicMonkey Collage2

In de zomer van 2011 werden de eerste duo body butters in de winkelrekken gelegd. Het idee hierachter is dat je een stevige verzorgende body butter hebt en een romige butter die meer aanleunt naar een dikkere bodylotion voor hele droge plekjes (zoals bijvoorbeeld je ellebogen of hielen) of voor in de zomer. Twee body butters voor de prijs van één dus. Ik heb de geur Floral Acia en deze ruikt naar bessen/bloemen. Een vrij sterke geur in de pot maar eenmaal aangebracht niet storend. Ik ben echt gek op deze geur.

Moringa Body Butter

PicMonkey Collage3

Ik heb even getwijfeld of ik deze op de foto ging zetten (kijk even hoe hard deze body butter toegetakeld is) maar zo zien jullie meteen welke geur de favoriet is van mijn moeder. Als je de Moringa geur niet kent raad ik je even aan om deze even te gaan snuffelen in een Body Shop filiaal, want wat een heerlijke bloemengeur zeg. De structuur van deze is vrij romig. Smeert makkelijk uit en voelt na gebruik voedend aan. De geur blijft van deze ook een tijdje subtiel aanwezig.

Strawberry Body Butter

PicMonkey Collage4

Wil je de hele dag naar aardbeien ruiken, dan is deze butter iets voor jou. Heerlijk fruitig, al vind ik deze geur niet echt mijn ding. Gelukkig verschillen smaken en vindt jij hem misschien heerlijk. De structuur van deze butter is iets harder en minder romiger dan de andere. Hij voelt wel voedend aan na gebruik en blijft de hele dag subtiel ruiken.

126

Nog even alle verschillende structuren op een rijtje. Mijn favoriet is de romige, stevige structuur die makkelijk uitsmeert en voedend aanvoelt. Zie ook het verschil tussen de twee butters van de duo body butter (van links, swatch 3 en 4).

???????????????????????????????

Zit er ook een minder kantje aan de body butters? Ja. Ze zijn immers niet zo budgetvriendelijk. Voor een body butter van 200 ml betaal je 16 euro. Niet super goedkoop maar daar staat tegenover dat je een natuurlijk product koopt dat niet getest is op dieren.

The Body Shop houdt trouwens af en toe heerlijke solden waar je hun producten voor een fijn prijsje kunt kopen. Zo kun je soms twee body butters kopen voor 20 euro of kun je al voor enkele eurootjes een potje van 50ml kopen. (Prima manier om te testen of de geur iets voor jou is voordat je zo’n grote pot koopt)

035

Je ziet het aan mijn gezicht op bovenstaande foto. Ik hou van body butters. Vindt je 16 euro toch nog iets te veel geld voor zo’n pot, dan kun je iets goedkopere varianten vinden in het kruidvat. Al blijf ik erbij dat deze niet hetzelfde verzorgende effect hebben als die van The Body Shop.

Mijn zus gebruikt momenteel een body butter speciaal voor zwangere vrouwen. Dit om striemen op haar buik te vermijden. Aangezien ik deze zelf niet kan uittesten (door gebrek aan een baby in mijn buik) heb ik deze niet in dit artikel besproken. Als je zelf zwanger bent en interesse hebt in deze body butter laat dit zeker weten in een reactie zodat ik jullie vraag aan mijn zus kan stellen.

Te koop in alle The Body Shop filialen. Je betaalt  16 euro voor 200 ml.

Om sneek peaks van artikelen te zien, of om gewoon gezellig te praten kun je me op volgende plekken volgen:
Facebook
Twitter
Bloglovin
7 gedachtes over “Review: The Body Shop – Body Butters

Geef een reactie

