Review: Kruidvat ontharing strips

079

Vorig jaar eind mei, het was prachtig weer. Bewijs nodig, wel kijk dan maar even naar deze foto’s. Terug naar vandaag valt de regen net niet met bakken uit de lucht. Terwijl ik dit artikel typ verwarm ik me met één van mijn dikste truien en ligt de verwarming aan. Niet meteen weer om met korte rokjes en jurkjes door de straten te slenteren. Dit wil echter niet zeggen dat de benen niet zomerproof gemaakt moeten worden (want wie weet wordt het opeens 30°, wat dromen kan geen kwaad hé). Onder het motto alles voor mijn blog, kocht ik een pakje waxstrips van het eigen merk van kruidvat. Hopend op een paar gladde benen ging ik vorige week met de strips aan de slag.

Voordat ik wat meer vertel over de strips van het kruidvat ga ik eerst wat dieper in op het thema scheren versus waxen. Al mijn hele leven onthaar ik mijn benen/oksels en bikinilijn met scheermesjes. Werkt snel, effeciënt en levert mij gladde benen op. Toch wringt hier het schoentje want blijkbaar beschik ik over de geweldige kracht om mijn haar snel te laten groeien, inclusief het haar op mijn benen (woehoeh superwoman alert?). Dit houdt in dat wanneer ik mijn benen ’s morgens scheer ik tegen ’s avonds weer stoppels op mijn benen heb staan.

Omdat ik volgens jaar lessen massage heb en ik het mijn klasgenoten het niet wil aandoen om mijn stoppelige benen te masseren besloot ik te kiezen voor waxen. Pijnlijker dan scheren maar hoe meer je je benen waxt hoe langer de haartjes wegblijven. Dit omdat de haren met wortel uitgetrokken worden. Mijn zus gaat al jaren naar de schoonheidsspecialist en inderdaad haar benen blijven een maand haarvrij (hoe zalig is dat niet!).

084

Voor minder dan vier euro kun je een doosje ontharings strips kopen van het merk Kruidvat. Hiervoor krijg je 20 strips en 4 nabehandelingsdoekjes. Genoeg voor je beide benen dus.

Met vier euro zijn deze strips heel wat goedkoper dan die van Veet. Dit zorgde meteen voor mijn interesse want zouden deze goedkope strips wel evengoed werken als hun duurdere broertjes?

???????????????????????????????

Dit is hoe zo’n strip eruitziet. Twee strips met binnenin de hars. Ze zijn vrij groot wat handig is wanneer je ze op maat wilt knippen (bijvoorbeeld wanneer je je bikinilijn wilt harsen).

???????????????????????????????

Op de zijkant van de verpakking staat in tekeningen uitgelegd hoe je de strips moet gebruiken. Zoals je ziet zijn er eigenlijk vier grote stappen.
1.Verwarm je de strips door ze tussen je handen te wrijven (zo’n 30 seconden)
2. Trek de strips voorzichtig uit elkaar.
3. Plak een helft van de strip op het te ontharen deel van je huid. Strijk de strip glad (max. 10 seconden)
4. Trek de strip af tegen de haargroei in.

Klinkt zo simpel al moet je op enkele dingen letten. Zo moet je op voorhand even testen of je huid niet irriteert, je haren moeten minimum 3 mm lang zijn en je mag nooit de strip in een zijwaartse beweging plakken want dit kan blauwe plekken veroorzaken. Verder zijn deze strips niet geschikt voor oksels, wenkbrauwen, gezicht en dieren (echt?).

???????????????????????????????

Nu we de richtlijnen gelezen hebben kunnen we aan de slag. Persoonlijk vind ik het fijn om mijn benen eerst te scrubben voordat ik de haren verwijder. Scrubben betekent dat je de dode huidcellen verwijdert en dat je nieuwe huid zachter en gladder wordt.

Ik gebruik hiervoor (hoe kan het ook anders) de Moringa scrub van The Body Shop.

???????????????????????????????

Eenmaal de beentjes gescrubt zijn, kunnen we aan het echte werk beginnen. Hier zie je hoe de wax eruitziet nadat je hem opgewarmd hebt tussen je handen. Een vrij plakkerig goedje dat naar mijn gevoel nog vrij hard is. Ik probeerde dus de wax wat langer op te warmen dan op de verpakking stond (daredevil alarm) om de wax wat zachter te maken. Dit pakte niet goed uit want de wax bleef aan één zijde hangen terwijl de andere strip geen wax meer had.

???????????????????????????????

Eenmaal de strip op je huid zit kun je niet meer terug. Span je huid op en trek in één beweging de strip tegen de richting van de haargroei in. (omhoog dus) Hoe sneller je trekt hoe minder pijn. Geloof me wanneer je de strip zachtjes en in stukjes omhoog trekt zit de wax gewoon op je been, voel je evenveel pijn als wanneer je goed trekt en blijven je haartjes gewoon zitten op je been. Even op je tanden bijten dus en trekken. Na enkele keren doet het trouwens niet meer zoveel pijn.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Zien jullie dat vierkant op mijn been, wel dat is na het verwijderen van de strip. Geen idee hoe dit vierkant er kwam want bij dichtere inspectie waren er geen haartjes verwijderd. Nochtans had ik alles gedaan volgens de instructies. Poging twee, drie,…, vijftig waren geen succes. Kijk gewoon even aan bovenstaande gebruikte strip. Geen haartje te bespeuren. En ja daarvoor heb ik dus mijn benen tot harige monsters doen veranderen. (sorry daarvoor sgat)

Toch werd ik nieuwsgierig hoe deze strip bij anderen werkten. Ik vond enkele positieve reviews maar ook een review van een meisje/vrouw met hetzelfde probleem als ik. Volgens haar doordat de haartjes iets te dun zijn. Ze raadde aan om de strips te gebruiken voor de bikinilijn omdat deze haartjes wat dikker en stugger zijn.

Van het idee alleen al werd ik niet te blij. Als roodharige ligt mijn pijngrens niet zo hoog maar aangemoedigd door een andere reactie op één of ander forum ”komaan, als dat al pijn doet, wat ga je later doen als er een kind uitgeperst moet worden” besloot ik me er toch aan te wagen. Strips werden in vier stukken geknipt en ik herhaalde dezelfde stappen als hierboven. Hoe dit me bevallen is? Pijnlijk, heel pijnlijk. Maar het werkt goed. De haartjes worden meegenomen en blijven lang weg. Al vrees ik dat ik door mijn lage pijngrens de volgende keer toch gewoon weer mijn scheermesje neem. En tegen de tijd dat ik er echt een kind moet uitpersen, jah daar denk ik liever nog niet aan.

303

Jullie merken het al, deze strips zijn niets voor mij. Op mijn benen geven ze geen resultaat en voor mijn bikinilijn vind ik waxen net iets te pijnlijk al geven ze daar wel een mooi zacht resultaat. Of ik ze aanraad? Op internet zijn enkele goede reviews te vinden, heb jij dikkere haartjes dan raad ik ze aan. Zijn je haartjes wat dunner skippen die handel want ze werken toch niet.

Voor iets minder dan vier euro te koop in het kruidvat.

Ik ben benieuwd wat jullie kiezen: scheren of waxen

Om sneek peaks van artikelen te zien, of om gewoon gezellig te praten kun je me op volgende plekken volgen:
Facebook
Twitter
Bloglovin

9 gedachtes over “Review: Kruidvat ontharing strips

1. Bagger strips! Sowieso heb ik een hekel aan die ontharingsstrips. Het werkt gewoon niet. Bij mij ook niet dan. Als ik hars met iets anders, zo’n kit waarmee je het er echt moet opsmeren en dan met iets eraf moet trekken, works like a charm! Ik epileer mijn benen nu, pijnlijk maar met goed resultaat!

2. Ik blijf toch liever scheren. ok, je blijft bezig, maar al dat gedoe met wax laat ik aan mij voorbijgaan! Leuke, duidelijke review!
    Eefje

3. Pingback: Recap: Mijn mei 2013 | jlovesbeauty