Mijn zomer must-haves make-up + verzorging

voorfoto

Wie had er na die koude winter durven dromen over zo’n warme zomer die we nu volop beleven? Ik alvast niet en dus hoor je mij niet klagen als de thermometer eind 20° aangeeft. Natuurlijk moeten we in zo’n hitte onze make-up en verzorging routine wat aanpassen en dus toon ik jullie vandaag mijn zomer must-haves op die twee gebieden. Kijken jullie mee?

Twee dingen waar ik de deur niet zonder uitga zijn mijn zonnebril en zonnecrème. Ik kan niet genoeg zeggen hoe belangrijk het is om je huid goed te beschermen wanneer je de zon ingaat. En die zonnebril wel je ogen verdienen ook wat bescherming. Daarom draag ik steevast mijn zonnebril op sterkte. Hij heeft mij dan wel wat meer gekost dan zo’n goedkoop dingetje uit de H&M, ik voel het verschil zeker wanneer het op bescherming aankomt.

178

Als het op gezichtsverzorging aankomt dan mag mijn dagcrème niet ontbreken. Ik vind het fijn om mijn huid ’s morgens en ’s avonds goed te hydrateren zodat deze de hitte wat beter kan opvangen en niet zo snel uitdroogt. Aan het zwembad of aan het strand draag ik trouwens enkel wat dagcrème die ik meng met zonnecrème. Je mag dan natuurlijk niet vergeten om na het zwemmen opnieuw in te smeren. Wanneer je trouwens een dagje naar het strand gaat is het aan te raden om voor waterproof make-up te kiezen. Zo vermijdt je uitgelopen mascara rond je ogen als je uit het water komt.

182

Op dagen dat het meer dan 30° graden is voel je je make-up gewoon van je gezicht af smelten. Daarom zweer ik bij mijn getinte dagcrème. Deze geeft mijn huid dat subtiele egale effect zonder dat ik hem voel zitten als een foundation. Pluspunt hierbij is dat hij mijn huid opnieuw hydrateerd. Onder mijn ogen breng ik een concealer met oplichtend effect aan. Deze zorgt ervoor dat je er meteen fris en gezond uitziet. Verder poeder ik alles af met een subtiele highlighter. Vergeet niet dat het er in de zomer allemaal wat minder mat mag uitzien en dat je huid subtiel mag blinken. Dit geeft meteen het meest natuurlijke effect. Wil je dat extra bruine kleurtje op je gezicht? Kies dan voor een bronzer.

Mijn kleine tips voor make-up tijdens hete dagen? Crèmeblush en een waterspray. De crèmeblush trekt in je huid en geeft je wangen dat subtiele kleurtje zonder dat matte effect van poederblushes. Het ander voordeel van een crèmeblush is dat deze niet van je gezicht afsmelt maar een heel natuurlijk effect geeft. En waarom ik de deur niet uitga zonder mijn waterspray? Wel als je deze mee op zak hebt kun je je huid steeds verfrissen en leuk extraatje, hij zorgt ervoor dat je make-up extra lang blijft zitten. Twee vliegen in één klap dus.

192

Mijn ultieme zomerlook is een hele subtiele nude look met felroze/koraalrode lippen. Soms ga ik de deur uit enkel met mijn zonnebril op mijn neus en met een roze lippenlift op de lippen. Dit geeft meteen het idee dat ik volledig opgemaakt ben terwijl ik amper 2 minuutjes bezig geweest ben met wat lippenstift op mijn lippen te smeren. Als dat geen luxe is.

200

Mijn grootste ontdekking deze zomer was de glossy stick van Essence. Deze zat in een limited edition en geeft het effect van een lipgloss. Maar eigenlijk is het gewoon een lippenpotlood. Handig want zo’n potlood neemt zo goed als geen plaats in en omdat hij zo goed gepigmenteerd is hoef je hem maar enkele keren per dag bij te werken. Essence ik wil meer van dit soort potloodjes!

210

Ik mag dan wel mijn make-up tijdens de zomer heel simpel houden, mijn nagels krijgen de volle aandacht met een fel kleurtje nagellak. Mijn favorieten op dit moment zijn koraal, rood, felroze en muntgroen. Maar soms mogen we even gek doen en krijgen mijn nagels een felgele of neongroene kleur.

213

Bij zoveel nagellak mogen we niet vergeten dat de nagels wat extra verzorging verdienen. Je nagelriemen insmeren met een olie voordat je gaat slapen is dus geen overbodige luxe. De zomer is trouwens ook het ideale moment om met nailart aan de slag te gaan. Ben je hier niet handig in? Geen nood, ondertussen kun je al goedkope nagelstickers vinden die je nagels voor een dagje omtoveren in een schilderijtje.

217

En dan tot slot, de huidverzorging. Onmisbaar in mijn tas is een goed deo, die zweterige geurtjes wegmoffelt. De huid verdient ook wat extra aandacht en dus ga ik elke morgen de douche in met een douchegel die mijn huid extra verzorgt. Tijdens de zomer verkies ik trouwens een bodylotion boven een bodybutter. Een bodylotion voelt iets lichter aan en zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt.

Een heleboel producten die ervoor zorgen dat je veilig en verzorgd de hete zomerdagen doorkomt. Vergeet dus niet om je elke keer in te smeren als je de zon ingaat en je huid wat extra te verwennen met een dagcrème en een bodylotion. Wat is jullie absolute zomer-musthave?

3 gedachtes over “Mijn zomer must-haves make-up + verzorging

Geef een reactie

